کفش مناسب برای کمر درد

6 ماه پیش
Rate this post

کمردرد، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که اغلب افراد با آن درگیر بوده و حداقل یک‌بار در زندگی، آن را تجربه کرده‌اند. درد کمر سن و سال نمی‌شناسد و ممکن است حتی برای افراد زیر بیست سال نیز اتفاق بیفتد، اما اغلب در سنین ۳۰ تا ۵۰ سال رخ می‌دهد. درد در ناحیه کمر علت‌های مختلفی

در صورتی که با کمردرد مواجه هستید و قصد دارید ورزش کنید، انتخاب کفش ورزشی مناسب می‌تواند بسیار مهم باشد. در این مقاله، به بررسی اهمیت کفش ورزشی در کاهش کمردرد و نکاتی که باید در انتخاب آن رعایت کنید، می‌پردازیم.

چه کفش هایی باعث ایجاد کمر درد می شود؟!

 

کفش پاشنه بلند ×

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که به ویژه خانم‌ها دچار درد در ناحیه کمر می‌شوند، پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند است. کفش‌های پاشنه بلند از جذابیت ظاهری زیادی برخوردار هستند

به طور کل هر کفشی که زاویه آن بیش از یک اینچ باشد سبب بروز مشکلاتی در بدن شما می‌شود. ناگفته نماند که معایب کفش پاشنه بلند به اینجا خلاصه نمیشود و علاوه بر کمر، به کف پا، زانو و مفصل ران شما نیز آسیب وارد می‌کنند

کفش تخت ×

متأسفانه برخی افراد به علت عدم آگاهی کافی پس از این که درد در ناحیه کمر آن‌ها نمایان می‌شود و علت بروز این درد را پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند می‌دانند، فوراً به سراغ کفش‌هایی می‌روند که پاشنه نداشته و اصطلاحاً صاف و تخت است.

دوستان، باید بدانید که کفش‌های کاملاً تخت نمی‌توانند به خوبی از پاهای شما حمایت کنند و در واقع مشکلات ناشی از پوشیدن آن‌ها دست کمی از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند ندارد! بنابراین، کفش‌های تخت یکی از حامیان دیسک کمر به حساب می‌آید. پوشیدن چنین کفش‌هایی سبب انقباض تاندون‌های آشیل(محل اتصال پاشنه به ساق پا) و کشیدگی پلانتار فاشیا (کشیدگی رباط پاشنه) می‌شود.

دمپایی ×

شاید باور این موضوع سخت باشد که حتی دمپایی‌ها هم می‌توانند سبب ایجاد مشکلات دردسرسازی هم‌چون کمر درد و دیسک شوند! زمانی که شما دمپایی می‌پوشید، برای این که پاهایتان از آن خارج نشود مجبور هستید تا انگشتان پا را جمع کرده و به هم بچسبانید. این موضوع سبب می‌شود تا نتوانید به درستی راه بروید و در پی آن مشکلاتی در بدن ایجاد می‌شود. پوشیدن مداوم دمپایی‌ها می‌تواند باعث افزایش قوس کمر شما نیز شود.

صندل ×

مورد بعدی که شاید می‌توان گفت بیشترین تأثیر بر افزایش درد کمر را دارد، صندل‌ها هستند. زمانی که شما صندل می‌پوشید، همانند دمپایی‌ها فشار زیادی با انگشتان خود بر سطح آن ایجاد می‌کنید تا پاها از آن خارج نشوند. چنین فشاری در حین راه رفتن سبب آسیب‌دیدگی و کمر درد می‌شود.

بنابراین اگر دچار کمر درد هستید و فردی به شما گفت که صندل یک کفش مناسب دیسک کمر است، بدانید که او دارد با شما شوخی می‌کند!

 

کفش مناسب برای دیسک کمر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

کفش ورزشی مناسب برای کمردرد باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

1.طراحی استاندارد

عموماً کفش مردانه و زنانه که اورجینال هستند با در نظر گرفتن فیزیک پا و حفظ سلامت مصرف‌کنندگان طراحی و تولید می‌شوند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی کفش مناسب کمر درد و دیسک وجود دارد، قوس مناسب کفش است. کفشی که از میزان قوس کافی برخوردار باشد در حین راه رفتن از درد در ناحیه پا و کمر جلوگیری می‌کند.

 

2. پشتیبانی مناسب: کفش باید قابلیت پشتیبانی از قوس پا و منحنی طبیعی کمر را داشته باشد. این ویژگی به کمر کمک می‌کند تا در حالت صحیح قرار بگیرد و فشار وازماندهی روی آن کاهش یابد.

 

3. آرامش و راحتی: کفش ورزشی باید دارای طبقه زیرین مناسب و فناوری‌های جلوگیری از ضربه باشد تا فشار وارده به کمر کاهش یابد و راحتی در هنگام حرکت فراهم شود.

 

4. انعطاف‌پذیری: کفش باید انعطاف‌پذیری کافی داشته باشد تا به پا حرکت طبیعی بدهد و از آسیب به کمر جلوگیری کند.

 

5. سایز مناسب: انتخاب سایز مناسب کفش ورزشی بسیار مهم است. کفش نباید بسیار بزرگ یا بسیار کوچک باشد و باید به پا احساس راحتی داشته باشید.

 

6. مهار کننده مناسب: کفش باید دارای مهار کننده مناسب برای پا باشد تا جلوی لغزش و افتادن در هنگام ورزش را بگیرد و از آسیب به کمر جلوگیری کند.

 

وجود ضربه گیر در کفش های پیاده روی الزامیست. زیرا در هنگام راه رفتن علاوه بر اینکه وزن مضاعفی به پا، زانو و کمر وارد میشود به پاها از طرف زمین شوک هایی ریز وارد میشود که در تشدید کمر درد تاثیر گذارند. به همین دلیل باید از کفش هایی استفاده کنید که دارای یک ضربه گیری استاندارد در قسمت پاشنه باشد.

 

همچنین، قبل از خرید کفش ورزشی برای کمردرد، به موارد زیر توجه کنید:

 

1. مشاوره پزشک: قبل از خرید کفش ورزشی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا نظر و راهنمایی او را در انتخاب کفش مناسب برای کمردرد دریافت کنید.

 

2. تست و آزمایش: قبل از خرید کفش، آن را تست کنید و مطمئن شوید که راحتی و پشتیبانی لازم را برای کمرتان فراهم می‌کند.

 

3. تغییر منظم: کفش ورزشی باید به‌روزرسانی شود و در صورت نیاز، به مدت زمان مناسب تغییر داده شود.

 

در نهایت، انتخاب کفش ورزشی مناسب برای کمردرد می‌تواند به شما کمک کند تا در هنگام ورزش، کمرتان را در حالت صحیح نگه دارید و از کمردرد کاهش یابید. با رعایت نکات فوق و مشاوره با پزشک خود، می‌توانید کفش ورزشی مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

 

 

Rate this post
0
نویسنده مطلب sportbrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار