انجام فعالیت های جسمی و کاهش درد های روحی

4 سال پیش
انجام فعالیت های جسمی و کاهش درد های روحی
Rate this post

اینکه ورزش برای شما اندامی زیبا و جسمی سالم را به ارمغان می آورد موضوع بسیار هایز اهمیتی است، اما ما در این مقاله می خواهیم شما را با انواع مزایای ورزش برای روح و روان آشنا کنیم.

ورزش و استرس

حتما برای شما هم پیش آمده است که در زمانی که حمله های عصبی به شما دست می دهد، بدنتان دچار گرفتگی های شدید در ناحیه گردن، دست ها و پاها می شود، و یا مشکلاتی برای دیگر اعضای بدن نظیر قلب و معده و… به وجود می آید که بسیار ناراحت کننده و رنج آور می باشد، در این زمان است که شما از داشتن جسمی مریض و روحی پر استرس به ستوه می آیید و به سراغ انواع قرص ها می روید اما باید بگوییم که در این شرایط بهتر است ورزش را نیز در گزینه های خود قرار دهید تا از احساس خوبی که به شما می دهد لذت ببرید. هنگامی که شما فعالیت بدنتان بالا می رود هورمون آندروفین در مغز ترشح می شود که باعث تسکین درد و حتی رها شدن گرفتگی های عضلانی می شود. و همزمان درد جسم و روحتان آرام خواهد شد.

ورزش و بیش فعالی

تمرینات منظم ورزشی بر روی تمرکز بسیار تاثیرگذار خواهد بود، چرا که در حین ورزش سطح دوپامین، سروتونین، نور پی نفرین را در مغز بالا می برد و همین هورمون ها هستند که   توجه و تمرکز را بهتر می کنند و در قرص های مانند ریتالین و ادرال وجود دارند که تمرکز را به حد تعادل برسانند، علاوه بر اینها ورزش برای تخلیه انرژی های زیادی که در شما وجود دارد بهترین گزینه می باشد.

انجام فعالیت های جسمی و کاهش درد های روحی

ورزش و تروما

شاید می دانید که تروما یک نوع آسیب روحی است که در جهان در حال همه گیر شدن می باشد،

اما برای این زخم روانی دارو و یا درمان به خصوصی وجود ندارد، بهترین درمانی که می شود به فرد معرفی کرد انجام انواع ورزش های سنگین است که ذهن را از تمرکز بر گذشته ی سیاه و پر فراز و نشیب باز می دارد، و در زمان حال فعال می کند، بهترین ورزش هایی که به این افراد پیشنهاد می شود ورزش هایی است که هر دو دست و پاها در آن کار می کنند، مانند قایق رانی، صخره نوردی، کوه نوردی، رقصیدن و… که باعث کاهش علائم تروما می شوند.

ورزش و خواب بهتر

داشتن الگوی خواب مناسب نه تنها برای جسم بسیار مفید می باشد بلکه روح و روان را به آرامش می رساند، حتی اگر کمترین زمان را به انجام ورزش اختصاص دهید باز هم می تواند الگوی خواب خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد، مثلا ورزش های سبک و یا سنگین در شروع صبح و یا بعد از ظهر و یا انجام ورزش های آرامش بخش مانند یوگا قبل از خواب می تواند به داشتن خوابی راحت و آسوده بیانجامد.

ورزش و تفکر بهتر

انجام فعالیت های بدنی کمک ویژه ای به مغز می کنند تا مغز سلول های جدید را تولید کند، ضمن اینکه از افت فعالیت های مغز جلوگیری می کنند. همان آندرفین را که پیش از این هم گفتیم باعث می شود که شما احساس بهتری داشته باشید و کارهای روزانه را با تمرکز و دقت بیشتری انجام دهید .

ورزش و داشتن روحیه منعطف

شاید شما هم این موضوع را تجربه کرده اید که در زمان مشکلات انسان به دنبال راهی برای تخلیه انرژی های بد و دریافت انرژی مثبت است اما گاهی برخی افراد به اشتباه به سراغ راه های نا درست مانند الکل و مواد مخدر و… می روند که علاوه بر زیاد کردن مشکلات امراض زیادی هم در پی دارد، اما تمرینات منظم ورزش کمک می کند تا عملکرد سیستم ایمنی بهتر شود و از میزان استرس موجود در روح روان شما بکاهد.

انجام فعالیت های جسمی و کاهش درد های روحی

ورزش و بالا رفتن عزت نفس

همانطور که می دانید انجام یک کار مفید در هر روزی باعث می شود تا حس ارزشمند بودن داشته باشید، زمانی که به صورت مداوم فعالیت های بدنتان را ادامه می دهید حس نیرومندی و هدفمندی در شما ایجاد می شود و همین احساسات برای شما انگیزه ای می شود تا به سراغ کار های بزرگ بروید و موانع را از سر راه بردارید.

حتما برای شما هم پیش آمده است که می خواهید ورزش کردن را آغاز کنید اما موانع روحی زیادی که سر راهتان قرار می گیرد شما را از انجام آن باز می‌ دارد، در زیر چند نمونه از موانع و راه های رفع آن را متذکر می شویم.

  • زمانی که (احساس خستگی) مانعی می شود برای شروع ورزش در شما، به شما این نوید را می دهیم که ورزش کردن انرژی مضاعفی را در شما ایجاد کند و شما را از رخوت و بی حالی خلاص کند، به طوری که اگر تصمیم داشته باشید که مدت کمی را به ورزش اختصاص دهید مطمئنا پس از شروع، زمان بیشتری را برای آن صرف خواهید کرد.
  • گاهی احساس ( درماندگی) برای آغاز یک کار می‌ تواند زمان زیادی انجام آن کار را به تعویق بیاندازد، مثلا این که گاهی شما احساس می کنید توان و حال خوبی برای شروع کار جدیدی را ندارید، اما این اطمینان را داشته باشید که ورزش مداوم روزانه باعث ایجاد نظم در زندگی می شود و شما با انجام فعالیت های بدنی به خوبی می توانید کار ها و فعالیت های مختلف روزانه را انجام دهید.
  • (نا امیدی و احساس بد داشتن نسبت به خود)  و داشتن انواع حس های نا خوشایند در شما دلیلی می شود که از ورزش و داشتن یک برنامه روتین خود داری کنید، و در لاک تنهایی و نا امیدی به سر ببرید، اما بهتر است بدانید که خیلی از افراد در شرایط شما بوده اند اما با قرار دادن یک هدف کوچک مانند رسیدن به یک وزن متعادل و یا یک اندام مناسب در خود انگیزه ای ایجاد کرده اند برای بهترین شدن، پس شما هم پیگیر یک برنامه کامل و در عین حال راحت باشید.
  • گاهی (احساس درد) بازدارنده شما می شود از انجام فعالیت های بدنی، گاهی داشتن درد در مفاصل و پا ها و کمر و یا هر عضو دیگری در بدن به شما اجازه ورزش کردن نمی دهد، اما این نکته را فراموش نکنید که شما می توانید با مشورت پزشک ورزش های متناسب با وضعیتتان را انجام دهید، و از همان مقدار توانی که دارید برای پیشرفت در برنامه های ورزشی روزانه  استفاده کنید.

کلام پایانی

برای اینکه در شما شوق ورزش کردن ایجاد شود بهتر است که از ورزش کردن به عنوان یک تفریح لذت ببرید، و برای هر بار انجام فعالیت های بدنی برای خود پاداشی در نظر بگیرید تا روح و روانتان به آرامش برسد و در ضمن آن جسمی سالم داشته باشید.

شاد و تندرست باشید.

Rate this post
0
نویسنده مطلب SportBrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار