حقایقی درباره قرص های لاغری

4 سال پیش
قرص های لاغری
Rate this post

قطعا تا به حال تبلیغات قرص های لاغری را دیده یا شنیده اید. قرص هایی که در یک ماه کاهش وزن چشمگیری در شما ایجاد خواهند کرد. داروهایی که می تواند در عرض کمترین زمان تناسب اندام را به شما هدیه دهد و یا لاغری یک شبه. آیا این عبارت ها حقیقت دارد؟ آیا مصرف این قرص ها در ازای هزینه های بسیار سودی خواهد داشت؟ آیا با مصرف آنها سلامتی خود را تهدید خواهید کرد؟ و هزاران سوال دیگر.

برخی افراد که از ورزش و رژیم های غذایی ناامید می شوند به سرعت به فکر راه های ساده تر می گردند. جراحی های لاغری و مصرف قرص های لاغری از آن دست راه هایی هستند که اغلب افرادی که اضافه وزن دارند حداقل یکبار به آن فکر کرده اند. اما اینکه هر فردی به سراغ این راه ها نمی رود به این معناست که هنوز روش های اینچنینی مورد تائید قرار نگرفته است. به عبارت دیگر هیچ پزشکی مصرف قرص های لاغری را تجویز نمی کند وحتی هیچ پزشکی عوارض جراحی را رد نمی کند. بنابراین این دو گزینه برای افرادی خواهد بود که راهی جز آن دو نمی بینند. بله؛ نمی بینند چراکه این دو راه تنها راه تناسب اندام نیست، بلکه این افراد هستند که باید با دید بازتری به راه های نتیجه بخش دیگر بنگرند.

شاید در اطراف شما افرادی باشند که از قرص های لاغری استفاده کرده اند و نتیجه قابل مشاهده ای را نیز دریافت کرده اند. اما باید از آن ها بپرسید در این پروسه چه عوارضی را متقبل شده اند؟ بی شک نمی توان باور کرد که مصرف این دست قرص ها بدون عوارض بوده و خطری ندارد.

به جهت تبلیغات گسترده پیرامون قرص های لاغری و عدم آگاهی افراد در مصرف آن ها بر آن شدیم تا حقایقی را درباره آن ها بازگو کنیم. اگر قبل از مصرف به این نوشتار رسیده اید به معنای آن است که هنوز بیم عوارض این قرص ها را دارید و می خواهید مطوئن شوید که راهی که انتخاب کرده اید درست است یا نادرست. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید:

قرص های لاغری

چربی سوزی چیست؟

زمانی که سبک زندگی افراد به سمت ناسالم بودن سوق پیدا می کند اولین عارضه افزایش وزن و چربی در بدن است. از این جهت این افراد سریعا به فکر راهی برای کاهش وزن خواهند بود. انجام تمرینات باشگاهی، پیاده روی های مستمر و رژیم های غذایی طاقت فرسا همگی از راه هایی است که افراد دچار چاقی آن را امتحان می کنند. اما در این زمینه چند سالی است که تبلیغات قرص های چربی سوز و یا همان قرص های لاغری به وفور دیده می شود. این تبلیغات به جهت اینکه حول محور لاغری در یک ماه می چرخد افراد بسیاری را به خود جلب می کند. زمانی که می گوییم قرص های چربی سوز در واقع منظور سوزاندن چربی های بدن در کمترین زمان است. قرص های لاغری با ایجاد افززایش دمای بدن و همچنین سرکوب اشتهای افراد مانع از مصرف غذا شده و بیشترین چربی سوزی در زمان را خواهند داشت.

مواد اصلی تشکیل دهنده قرص های لاغری و یا چربی سوز، گیاهی است به نام افدرا که ماده ای به نام افدرین از آن ساخته می شود. این ماده به دلیل اعتیاد آور بودن در کشور ها به صورت قانونی فروخته نخواهد شد. اما مقدار بسیاری از آن در قرص های لاغری دیده می شود. افرادی که از این قرص ها استفاده می کنند معمولا تاثیر آنی آن را مشاهده کرده و بیشتر به مصرف آن تشویق می شوند. اما آیا این قرص ها با وجود تاثیر شگفت انگیز خود بدون عوارض هستند؟

واکنش های قرص های لاغری در بدن

در این قسمت به این موضوع خواهیم پرداخت که قرص های لاغری در بدن افراد با چه مکانیزمی تاثیر خود را گذاشته و لاغری را در پی خواهد داشت.

کاهش اشتها

همانطور که می دانید این مغز انسان است که فرمان سیری و یا گرسنگی را صادر می کند. بنابراین این قرص ها باید روی مکانیزم هورمون ها تاثیر گذاشته تا پیام غلطی را به مغز برسانند. از این رو مصرف قرص های لاغری با اختلال در تولید هورمون ها به مغز فرمان سیری می دهند. بنابراین شخصی که از آن ها استفاده می کند ادعا می کند که اشتهای خود را از دست داده است. یکی دیگر از روش های ایجاد سیری تاثیر در باز جذب سروتونین است. با تاثیر قرص های چربی سوز، این ماده در بدن با اختلال جذب مواجه شده و ممکن است حملات قلبی و عصبی را در فرد ایجاد کند.

انسداد چربی ها

راه دیگری که این قرص ها ایجاد لاغری می کنند مسدود کردن چربی ها است. این چربی سوزها که از صدف حلزونی به نام چیتوسان ساخته می شوند هنگام مصرف چربی توسط فرد به چربی ها چسبیده و موج می شوند که چربی ها به بدن جذب نشوند. البته ناگفته نماند که این ماده قدرت تفکیک چربی از مواد پروتئینی و ویتامین ها را نداشته از این رو از جذب آن ها در بدن نیز جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این عدم جذب چربی ها توسط قرص های لاغری به معنای دفع و از بین بردن آن ها نیست. از این جهت افراد به کرات دچار دل درد و اسهال می شوند تا چربی های مازاد را دفع کنند.

افزایش سوخت و ساز

آخرین مکانیزم تاثیر قرص های لاغری افزایش متابولیسم بدن و یا همان سوخت و ساز بدن است. با مصرف این قرص ها سرعت سوخت و ساز بدن که ناشی ز شکستن مواد مغذی است افزایش یافته در نتیجه انرژی فرد نیز افزایش خواهد یافت. کافئین موجود در این دسته قرص ها دقیقا عملکرد تسریع کننده سوخت و ساز بدن را بر عهده دارد. اما به یاد داشته باشید مصرف طولانی مدت این قرص ها بر  اثر ایجاد تحمل دارویی تاثیر خود را از دست داده و بدن به مصرف بیشتر آن ترغیب خواهد شد.

قرص های لاغری

عوارض قرص های لاغری

در این قسمت به عوارض و مضرات این دارو ها خواهیم پرداخت. تا به این جا متوجه شدید که مکانیزم عمل  آن ها در بدن چگونه بوده و چطور لاغری در کمترین زمان را ایجاد خواهند کرد. در ادامه به عوارض این قرص ها اشاره خواهیم کرد:

ایجاد استرس

با افزایش میزان کورتیزول  میزان هورمون استرس نیز افزایش می یابد. از این رو این دارو برای افرادی که دارای اضطراب زمینه ای هستند تشدید آن را در پی خواهد داشت.

 ایجاد بی خوابی

همانطور که در بالا اشاره شد کافئین موجود در این قرص ها تاثیر مستقیمی بر خواب افراد خواهد داشت. از این جهت مصرف  آن ها موجب بی خوابی خواهد شد. مضاف بر این کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن به جهت بی خوابی و خستگی و کسالت در روز در پی مصرف آن ها بروز خواهد کرد.

بالا رفتن فشار خون

با افزایش دمای بدن برای ایجاد سوخت و ساز بیشتر فشار خون نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر این ضربان قلب نیز بیشتر می شود. به علاوه در طول زمان گردش خون در بدن افرادی که از این قرص ها استفاده می کنند به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.

کم آبی بدن

کافئین  افدرین خود موجب کم آبی در بدن می شود. زمانی که افراد همسو با مصرف این قرص ها از ورزش هم استفاده می کنند کم آبی در بدن آن ها دو چندان خواهد شد. اثر کم آبی این قرص ها برای هر چه سریع تر کردن متابولیسم بدن و ایجاد لاغری  صورت می گیرد. اما سردرد های پی در پی و سرگیجه از جمله عواقب این عارضه خواهد بود.

تاثیر بر خلق افراد

تغییرات هورمونی عاملی برای اختلالات روحی و روانی است. قرص های لاغری نیز مکانیزم خود را بر پای تغییرات هورمونی انجام می دهند. از این رو تغییرات خلقی بی شک یکی از عوارض مصرف  آن ها خواهد بود. دمدمی مزاجی ، افسردگی، پایین بودن خلق و پرخاشگری و در شرایط بحرانی آسیب به خود در اثر مصرف این قرص ها دیده شده است.

پایان زندگی

بدترین عارضه در مصرف این قص ها مرگ و نابودی فرد است. اگر افراد برای لاغری به استفاده بی رویه این قرص ها اقدام کنند، بی شک پایانی جز مرگ در انتظار آن ها نخواهد بود. توجه داشته باشید که سازمان غذا و داروی آمریکا به هیچ عنوان این دارو ها را تایید نکرده و برای آن ها مجوزی صادر نکرده است.

جمع بندی پایانی

همانطور که در بالا بیان شد این دارو ها به صورت غیر قانونی توزیع می شود و وزارت بهداشت جهانی هیچ گونه نظارتی بر تولید آن ها ندارد. از این رو پیشنهاد می کنیم که قبل از مصرف آن ها حتما به عوارض و عواقب آن فکر کنید. درست است که لاغری بعد از یک ماه می تواند بسیار لذت بخش باشد، اما ارزش به خطر انداختن سلامتی را هرگز ندارد.

هیچ پزشکی این دارو ها تجویز نکرده و یا حتی تایید نمی کند. بنابراین از همین جا می توان نتیجه گرفت که مصرف داروهای چربی سوز و لاغر کننده دروغی بیش نیست و شما در ازای لاغری مجبور به چشم پوشی از سلامتی خود هستید. مضاف بر اینکه با قطع این دارو ها وزن از بین رفته باز خواهد گشت در واقع تاثیر این دارو ها موقت خواهد بود.

تبلیغات پیرامون این دارو ها نادیده بگیرید و از اصول صحیح و درست برای تناسب  اندام استفاده کنید.

Rate this post
0
نویسنده مطلب SportBrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار