شیوه تمرینی Hitt

4 سال پیش
Rate this post

امروزه راه های متعددی برای کم کردن چربی بدن، وجود دارد. اگرچه همه ی این راه ها ببه معنی رسیدن به موفقیت قطعی نیستند اما تا حد زیادی می توانند در جهت درست، فرد را هدایت کنند. یکی از این شیوه که در ورزش مدرن بیشتر مورد توجه قرار گرفته، شیوه تمرینی Hitt است. این شیوه به این دلیل مورد توجه قرار گرفته که توانسته در بازه زمانی کم، بالاترین بازده را به ارمغان بیاورد. شیوه تمرینی Hitt برای بیشتر ورزشکاران حرفه ای توصیه می شود.

چراکه بدن ورزشکاران حرفه ای در بالاترین بازده خود قرار دارد و در صورت آماده سازی برای مسابقات سطح حرفه ای، این شیوه یکی از بهترین انتخاب های آنان خواهد بود. شیوه تمرینی Hitt نزد مربیان بدنساز حرفه ای باشگاه های برگ فوتبال دنیا، کارایی زیادی دارد و به همین یکی از اصلی ترین برنامه های تمرینی در پیش فصل به شمار می رود. به همین خاطر در ادامه این نوع از شیوه تمرینی در مطلبی تخصصی، برایتان بمعرفی می کنیم.

شیوه تمرینی Hitt
اما پرسش اصلی اینجاست که شیوه تمرینی Hitt چیست؟

شیوه تمرینی Hitt کاملا بر روی تناوب زمانی تمرکز دارد. به این معنی که فواصل زمانی بین تمرین به صورت مداوم کم و یا زیاد می شود. زمانی که ورزشکار اقدام به شروع تمرین بر اساس اصول Hitt می کند، باید بر روی شدت و زمان بندی این نوع از تمرین، تمرکز زیادی داشته باشد. در همین حین ورزشکار بیشترین میزان مصرف اکسیژن را می سوزاند. این یعنی هرچه بیشتر روی فواصل زمانی و شدت، کار کنید به طبع آن چربی بیشتری می سوزانید. یکی دیگر از نکات مثبت درباره شیوه تمرینی Hitt این است که وقتی بدن در حالت پایدار و یکنواختی قرار دارد، سوخت و ساز نیز در همان حالت ثابت خواهد ماند، با شروع تمرینات Hitt، این ثابت ماندن سوخت و ساز در بدن دیگر معنی ندارد و کم کردن چربی با بیشترین فشار در بازه زمانی کم رخ می دهد.

زمانی که قلب در ضربات پایین خود فعالیت می کند ( بین 60 تا 70) مکمل های دیگری به عنوان سوخت مصرف می شوند اما وقتی بکه شدت تمرینات را افزایش می دهید و ضربان قلب به بیش از 80 ضربه می رسد، آن گاه چربی تنها مکمل برای سوخت خواهد بود. براساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه استنفورد که نتایج آن در مجله Healthy منتشر شد، تمرین Hitt ده برابر بیشتر از روش های دیگر سبب چربی سوختن می شود.

بیشتر بخوانید: راهکار مهم برای عضله سازی افراد لاغر

شیوه تمرینی Hitt

نکات مثبت شیوه تمرینی Hitt چیست؟

بسیاری از افراد نگران این هستند که علاوه چربی سوزی در حین انجام این نوع تمرین، درچار عضله سوزی نیز بشوند. اما نکته مثبت این شیوه اینجاست که عضله سوزی در این شیوه تمرینی در پایین ترین حد قرار دارد.
افزایش سطح متابولیسم بدن
کالری سوخته شده در حین انجام شیوه تمرینی Hitt با دیگر شیوه و تمرینات قابل قیاس نیست.

چه افرادی نباید شیوه تمرینی Hitt را انجام دهند؟

به طور کلی 3 دسته از افراد نباید به هیچ وجه سراغ این شیوه تمرینی بروند. این 3 دسته عبارتند از:

  • افرادی که سابقه بیماری قلبی و عروقی دارند
  • افراد مسن
  • و ورزشکارانی که تازه شروع به ورزش کرده اند

اصول کلی قبل از شروع تمرینات Hitt

در شیوه تمرینی Hitt، چند اصول وجود دارد که نیاز رعایت شود. این استانداردها به جهت بالابردن سلامتی بدن ورزشکار لحاظ شده اند و به معنای محدودیت نخواهد بود.
قبل از شروع تمرین Hitt، لازم است تا بدنتان بین بازده 30 دقیقهای گرم کنید.
برنامه تمرینی Hitt به صورت مرحله به مرحله باید اجرا شود. این برنامه از شیب و روشی متعادل باید بهره ببرد و از هرگونه فشار ناگهانی اجتناب کند.
طول مدت هر تمرین نباید بیشتر از 5 دقیقه باشد.
اگر در حین شیوه تمرینی Hitt، ضربان قلبتان بیشتر از حالت نرمال ( بین 50 تا 70) نرفت، لازم است تا تایم استراحتی به خود بدهید.
هرگز به طور ناگهانی تمرین Hitt را کم نکنید. این کار فشار زیادی به قلبتان وارد خواهد کرد.
بهتر است قبل از شروه تمرینات Hitt، از تمریناتی مانند: دوچرخه، تردمیل و یا دویدن استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: فعالیت بدنی با وسایل ورزشی پارک

شیوه تمرینی Hitt

بعداز انجام تمرین Hitt لازم است تا حتما به ریکاوری بدن خود توجه داشته باشید. معمولا مدت زمان ریکاووری بعداز تمرین Hitt، 1 بین 1 دقیقه تا 3 دقیقه خواهد بود. به یاد داشته باشید که نباید بدن خود را ناگهانی سرد کنید و یا در حالت درجا بمانید، همان طور که گفته شد این کار، فشار بسیار زیادی به بدنتان تحمیل خواهد کرد.

تمرینات Hitt به چه صورت است؟

شیوه تمرینی Hitt به دو صورت کوتاه مدت و بلند مت ارائه می شود. در بازه کوتاه مدت که زیر 1 دقیقه است، تا حد متوسطی اسید لاکتیک مصرف می شود. شیوه کوتاه مدت برای ورزشکارانی که تازه ورزش را شروع کرده اد توصیه می شود.

اما شیوه بلند مدت که حد بالای آن تا 3 دقیقه است، فشار بسیاری به بدن و مخصوصا عضلات ووارد می کند. به یاد داشته باشید که تمرینات بلند مدت نباید بیشتر از 3 دقیقه طول بکشد و در صورت وجود هرگونه درد در ناحیه قفسه سینه لازم است تا سریعا تمرین را متوقف کنید. به یاد داشته باشید که در حین انجام برنامه بلند مدت، بدن در وضعیت هوازی قرار دارد و بیشترین میزان اکسیژن را نیز مصرف می کند.

Rate this post
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب SportBrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار