معرفی مجموعه ورزشی انقلاب

4 سال پیش
جاده ی سلامتی مجموعه ورزشی انقلاب
Rate this post

یکی از زیربناهای اصلی موفقیت در ورزش در هر کشوری، داشتن مراکز تمرینی متعدد و مجهز است که بتواند ورزشکاران در هر رشته را گرد هم آورد و در کنار استفاده از مربیان و متخصصان از پیشرفته ترین تجهیزات ورزشی نیز برخوردار شوند. مجموعه ورزشی انقلاب یکی از مراکز ورزشی مهم و پیشرفته است که بنا بر آمار میزبان بیش از 1000 ورزشکار است. مجموعه ورزشی انقلاب در سال 1337 و در مساحتی بالغ بر 120 هکتاری تاسیس شد.

مجموعه ورزشی انقلاب در خیابان ولیعصر – ابتدای بزرگراه نیایش قرار دارد و برای انجام امور هماهنگی می توانید به وب سایت https://enghelabsportcomplex.ir/ مراجعه کنید. مجموعه ورزشی انقلاب در شمال تهران بنا شده و به همین خاطر در سالیان گذشته که آلودگی هوا گسترده نبود، از منظر شاخص سالم بودن هوا بالاترین درجه کیفی را داشت.
این مجموعه ورزشی در طی این سال ها دستخوش تغییرات زیادی بوده و در تاریخچه غنی خود، سردی و گرمی های بسیاری تجربه کرده است. برای مثال همزمان با انقلاب اسلامی، مجموعه ورزشی انقلاب مدتی تعطیل شد و به همین دلیل وقفه ای نسبتا طولانی برای فعالیت ورزشکاران به وجود آمد. مجموعه ورزشی انقلاب پس از تغییرات گسترده توانست رشته های مختلفی رادر خود جای دهد.

در حال حاضر این مجموعه ورزشی میزبان رشته هایی چون:  بسکتبال، اسکواش، بولینگ،صخره نوردی و زیپ لاین، دارا بودن زمین چمن مصنوعی و طبیعی، پینت بال،فوتسال، مینی گلف،ماهیگیری و پینگ پنگ است. همچنین مجموعه استخر چهار فصل  که بیش از 8000 متر مساحت دارد و جاده تندرستی مجموعه انقلاب یکی از پر طرفدار ترین بخش های این مجموعه است.  همچنین باید اشاره کرد که آکادمی ملی المپیک در این مجموعه استقرار دارد.

مجموعه ورزشی انقلاب

شرایط استفاده از مجموعه ورزشی انقلاب

برای استفاده از این مجموعه در بخش های مختلف، لازم است که فرم های مخصوص این مجموعه را پر کنید. بعداز ثبت اطلاعات فردی و بنا به درخواست شما برای استفاده از بخش های متنوع این مجموعه، تعرفه های عضویت ارائه می شود. مسئولان این مجموعه ورزشی تمهیدات لازم جهت استفاده به صورت سانس را برای علاقه مندان در نظر گرفته اند و برای استفاده از سانس مهمان دیگر لازم نیست که تعرفه بلند مدت را پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی چند ورزش برای لاغری

بخش های مختلف مجموعه ی بزرگ ورزشی انقلاب

  • زمین تنیس
  • سالن بولینگ
  • جاده تندرستی

زمین تنیس مجموعه ورزشی انقلاب

این مجموعه بیش از 30 زمین  تمرینی تنیس در خود جای داده است که خاورمیانه منحصر به فرد است. همچنین 7 استادیوم اختصاصی تنیس با امکانات پیشرفته میزبان ورزشکاران این رشته است.

زمین تنیس مجموعه ورزشی انقلاب

سالن بولینگ

سالن بولینگ این مجموعه در حال حاضر یکی از بزرگترین سالن های بولینگ در ایران است. گفته می شود که ساخت این مجموعه 2 سال و نیم به طول انجامید ودارای 24 خط بولینگ است.

این مجموعه از استاندارد های جهانی برخوردار است و متوسط زمان برگشت توپ توسط سیستم خودکار، 11 ثانیه براورد شده است. گفته می شود که برای طراحی سالن بولینگ مجموعه انقلاب از مهندسان ایتالیایی کمک گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: برنامه فیتنس بانوان چطور باید تنظیم شود؟

جاده تندرستی

برای انجام دادن تمرینات هوازی، جاده تندرستی این مجموعه به علاقه مندان توصیه می شود. این بخش دو مساحت دارد. مساحت اول که بالغ بر 2590 متر است، مسیر اصلی است و مسیر دوم که کوتاه تر است، 620 متر است و برای افراد سالمند طراحی شده است. این بخش به دلیل جذابیت های بصری و زیبایی خاص خود اغلب مورد استقبال عموم مردم قرار می گیرد.

این مجموعه در خاورمیانه از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در ده اخیر کشورهایی نظیر امارات و قطر سرمایه گذاری های ویژه ای برای توسعه ورزشی کرده اند. برای مثال قطر با داشتن آکادمی آسپایر یکی از مدرن ترین مجموعه ها را دارا است.

لازمه موفقیت در سطح جهانی برای هر ورزشکاری و در هر رشته ای، بهره بردن از امکانات و زیرساخت های ورزشی است. این مجموعه هرچند توانسته بخش بزرگی از نیازهای جامعه ورزشی را پوشش دهد اما باید قبول کرد برای جامعه 80 میلیونی داشتن تنها یک مجموعه کامل کافی نیست.

Rate this post
0
نویسنده مطلب SportBrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار