آیا عضله سازی همزمان با چربی سوزی امکان پذیر است؟

4 سال پیش
آیا عضله سازی همزمان با چربی سوزی امکان پذیر است؟
Rate this post

گاها افرادی که به بدنسازی روی می آورند افرادی هستند که مقداری وزن اضافه دارند و می خواهند همسو با کاهش وزن بدن خود را نیز فرم دهند که  این امر تنها با عضله سزی ممکن خواهد بود. بنابراین آن ها می بایست اول از شر چربی راحت شوند تا عضلات فرصتی برای نمایان شدن داشته باشند. از این رو اولین سوالی که این دست افراد دارند این است که می توانند برای کوتاه کردن راه تناسب اندام همراه با چربی سوزی عضله سازی را نیز تجربه کنند؟ شاید در ابتدا تصور شما این باشد که این کار ممکن نخواهد بود، اما این چنین نیست. چربی سوزی همزمان با عضله میسر است، اگر این چند نکته را فراموش نکرده و رعایت کنید. با همراه باشید تا راه رسیدن به تناسب اندام را برایتان هموار تر کنیم:

راه کار های ایجاد عضله سازی همسو با چربی سوزی 

تمرینات سنگین

توجه داشته باشید که تمرینات سنگین با وزنه های سنگین ممکن است، بنابراین اگربا وزنه های سبک تمرین می کنید نباید انتظار بالایی از بدن خود داشته باشید. پس سعی کنید از وزنه های سنگین تر استفاده کنید یادآور می شویم که انتخاب وزنه سنگین به معنای این نیست که شمار فشاری مضاعف به بدن خود وارد کنید، چراکه که بلند کردن وزنه هایی که در توانایی شما نباشد می تواند آسیب بسیاری را به بدنتان وارد کند.

منظور از تمرینات سنگین این است که در صورت توانایی حمل و بلند کردن وزنه های سنگین تر، خود را با وزنه های سبک سرگرم نکنید. اینکار موجب از دست رفتن زمان و همچنین بدست نیاوردن نتیجه نیز می شود. توجه کنید که انجام صحیح حرکات نیز بسیار حائز اهمیت است. بنابراین اگر وزنه های سنگین موجب می شود نتوانید حرکات را به دلیل عدم تعادل درست انجام دهید از وزنه های کمی سبک تر استفاده کنید. با این کار می توانید چربی سوزی را همزمان با عضله سازی تجربه کنید.

چربی های سالم مصرف کنید

استفاده از چربی ها اصلا توصیه نمی شود. لذا تصور نکنید که این بند شما را به مصرف هرگونه چربی ترغیب کرده است. همانطور که می دانید در مواد غذایی چربی های خوب و بد و همچنین شیرینی های خوب و بد وجود دارد که انتخاب آن ها برای یک ورزشکار بسیار حائز اهمیت است. اگر از رژیم غذاییی ای پیروی می کنید که هرگونه چربی را برای شما ممنوع کرده بهتر است، دور آن را خط بکشید، چراکه بدن برای انرژی رسانی به چربی ها نیز نیازمند است. زمانی که بدن کربوهیدرات های اضافی برای سوزاندن نداشته باشد به سمت چربی های سوق پیدا می کند تا با سوزاندن آن ها انرژی لازم را بدست آورد، اما زمانی که چربی نیز وجود نداشته به سوختن عضلات روی می آورد، بنابراین داشتن مقداری چربی برای انرژی رسانی به بدن بسیار ضروری است. اما باید از چربی های مفید مصرف کنید. برای مثال چربی هایی مانند آواکادو، گردو، بادام تازه ،کره بادام زمینی، روغن زیتون و تخم مرغ دارای مقادیری از چربی طبیعی هستند که برای سوخت رسانی به بدن بسیار گزینه های خوبی به شمار می آیند.

آیا عضله سازی همزمان با چربی سوزی امکان پذیر است؟

مصرف آب بسیار

اگر می خواهید در وزش های بدنسازی چربی سوزی قابل مشاهده ای داشته باشید، مصرف آب را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید با مصرف آب نه تنها چربی سوزی خواهید داشت، بلکه در شادابی و تناسب بدن نیز تاثیر گذار خواهید بود. اگر بدن در هنگام ورزش دچار کم آبی باشد، بسیاری از فعالیت ها در آن رخ نخواهد داد. عضلات بدون تامین انرژی و آب کافی نمی توانند فعالیت کنند، بنابراین تمامی تمرینات بی فایده خواهد بود. با مصرف آب در بدن سم زدایی و سنتز پروتئین صورت می گیرد که موجب هیدراته شدن بدن می شود و این خود به چربی سوزی و عضله سازی کمک می کند.

انجام حرکات ترکیبی یا مفصلی

اگر از آن دست افرادی هستید که عضله سازی بخشی ازاندام برایتان مهم است، ممکن است ناخوداگاه به تمریناتی روی آورید که تنها درگیر کننده آن بخش از بدن است. اما ما به شما توصیه می کنیم که این روش را فراموش کنید و از تمرینات ترکیبی استفاده کنید. تمریناتی که موجب درگیری چند عضله  و مفصل می شوند، مانند بارفیکس، اسکوات و یا ددلیفت و … موجب می شود به شکل همزمان چند عضله درگیر شود این کار به چربی سوزی و همسو با آن عضله سازی کمک خواهند کرد.

انجام تمرینات اینتروال برای چربی سوزی

شاید برای چربی سوزی شنیده باشید که انجام تمرینات هوازی بسیار اهمیت دارد. البته که ما منکر این مسئله نیستیم، اما تمرینات اینتروال نیز به چربی سوزی کمک شایان توجهی می کند. این تمرینات چربی سوزی پایدار را به ارمغان می آورد. می توانید از این تمرنات درهرجایی استفاده کنید و زمان 10 الی 30 دقیقه ای را آن ها اختصاص دهید.

استراحت میان ست ها را فراموش نکنید

تمرینات سنگین به معنای تمرینات بی وقفه نیست. اگر چه ما انجام تمرینات سنگین را توصیه می کنیم اما این به این معنا نیست که شما استراحت را فراموش کنید. به یاد داشته باشید ریکاوری و استراحت خود موجب عضله سازی خواهد شد. استراحت میان ست ها بسیار مهم است، لذا بین هر ست باید به میزان 30 الی 60 ثانیه به بدن خود استراحت دهید تا ریکاوری سطحی در آن صورت گیرد. با تمرینات متوالی و بدون وقفه به عضله سازی به سوختن عضلات کمک کرده اید. بنابراین توصیه می کنیم که زمانی را بین ست ها برای استراحت بدن در نظر بگیرید.

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که استراحت پس از تمرینات نیز عاملی خواهد بود برای افزایش حجم عضلات، بنابراین اگر در باشگاه به اندازه کافی کالری سوزانده اید الان وقت آن رسیده که با استراحت به عضلات به رشد آن ها کمک کنید. بنابراین پس از سرد کردن، بدن را در حالت ریکاوری قرار دهید. خواب کافی در شب موجب می شود بدن به شکل موثری عضله سازی کند، لذا خواب کافی و استراحت پس از تمرینات را فراموش نکنید.

آیا عضله سازی همزمان با چربی سوزی امکان پذیر است؟

تعدیل رژیم غذایی و تمرینات

تعادلی که بین رژیم غذایی و تمرینات باید در نظر داشته باشید شما را در رسیدن به هدف کمک می کند. برای بازخورد بهتر از تمرینات باید به فکر تغییر آن ها پس از بازه زمانی مناسب باشید. اما توجه به دو نکته در تغییر آن ضروری است؛ ابتدا اینکه باید برای تغییر اجازه نتیجه دهی به آن ها را دهید، به این معنا که پس از 3 الی 6 هفته تمریناتی که انجام می دهید، فرصت نمایش نتیجه را خواهند داشت. بنابراین به سرعت به دنبال برنامه غذایی و یا تمرینات دیگر نروید صبر کنید تا نتیجه دلخواه را از تمرینات بگیرید. نکته بعدی توجه به تغییرات است، برای ایجاد تغییر تمامی تمرینات را به طور کلی عوض نکنید یا رژیم غذایی را به طور کلی تغییر ندهید، تغییرات به شکل جزئی اما مستمر ایجاد کنید.

پروتئین برای چربی سوزی همزمان با عضله سازی

پروتئین ها حکم انرژی سانی به بدن و عضلات را خواهند داشت. بنابراین بدن برای ایجاد عضله سازی به این ماده غذایی احتیاج دارد. زمانی که شما مصرف پروتئین را به حداقل می رسانید موجب می شوید که بدن در حین تمرین به دلیل کمبود پروتئین به سوخت عضلات روی آورد تا انرژی لازم را کسب کند. بنابراین باید مصرف پروتئین را جدی بگیرید. اما اگر به شکل مناسبی از پروتیئن ها استفاده کنید انرژی بدن را نیز تامین کرده اید. به یاد داشته باشید مصرف پروتیئن ها خود عامل ایجاد سیری و کاهش اشتها است، بنابراین تصور نکنید چون برای کاهش وزن اقدام کرده اید نباید از پروتئین ها استفاده کنید.

جمع بندی پایانی

چربی سوزی همراه یا عضله سازی یک از چالش های بدنسازان است، آن ها تمایل دارند مسیر رسیدن به نتیجه دلخواه را کوتاه تر کنند، بنابراین به دنبال راه حلی هستند که همزمان با چربی سوزی عضلات را نیز تقویت کنند.

در این مسیر رعایت اصول تمرینات و همچین انجام درست آن ها بسیار حائز اهمیت است، لذا توصیه می کنیم که بای این ورزش حتما زیر نظر یک مربی حرفه ای باشد. تلاش کنید برنامه غذایی مناسبی را برای خود ترتیب دهید و آن ها رعایت کنید. تمامی این نکات می تواند عاملی برای رسیدن به نتیجه دلخواه باشد، بنابراین نیازمند رعایت دقیق است.

Rate this post
0
نویسنده مطلب SportBrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار