از تاریخچه ابداع باراسل تا فواید آن

4 سال پیش
از تاریخچه بداع باراسل تا فواید آن
Rate this post

باراسل از آن دسته ورزش های نوین دنیا ست، که امروزه در باشگاه های ورزشی طرفداران زیادی را به سمت خود ترغیب کرده است، برای آنکه بیشتر در مورد این ورزش جدید بدانید تا انتها ی مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه باراسل؛

در دهه 60میلادی در کشور پاریس بود که یک مربی رقص باله با نام بوریس کنیاسفِ فرانسوی به دلیل نپرداختن  مالیات به شهر سویس سفر کرد و در آن شهر در ساختمانی متروکه باله را ادامه داد،

وی برای اینکه به شاگردان خود باله را آموزش دهد نیاز داشت یک میله بر دیوار نصب کند، اما به دلیل شرایط حاکم بر ساختمان انجام حرکات باله تقریبا غیر ممکن شده، از آن پس این فکر در سر کنیاسف جرقه زد که تمام حرکات باله را به طور نشسته و خوابیده انجام دهند، نتیجه این تغییرات در باله این بود که بسیاری از درد ها و صدماتی که از طریق باله به بدن وارد می شد، کاسته شد، شاگردان وی گزارش می دادند که برخی درد هایی که داشتند درمان شده است و آسیب هایی که قبلا از طریق باله دیده بودند بهبود یافته بود.

چندی بعد کنیاسف تصمیم گرفت که به پاریس بازگردد و این ورزش جدید را به شاگردانش آموزش دهد، و با کمک برخی شاگردان توانست این ورزش را گسترش دهند.

از تاریخچه بداع باراسل تا فواید آن

باراسل چیست؟

باراسل اجرای حرکات باله به صورت نشسته و خوابیده می باشد، در باراسل برخلاف باله که تمام تمرکز برای حفظ تعادل بدن صرف می شود، ورزشکار تمام دقت خود را برای هماهنگی بدن و عضلات می گذارد و دیگر نیازی نیست که استرس برقراری تعادل را داشته باشد.

در ورزش باراسل تمام حرکات به صورت هماهنگ و گروهی و با همراهی یک آهنگ فرانسوی اجرا می شود،

معنی لغوی این ورزش این چنین است :Barre به معنی میله وsol به معنی زمین می باشد. که این دو کلمه با قرار گرفتن کنار هم می شود باراسل به معنای از میله به زمین!یکی از دلایلی که طرفداران این ورزش جذبش می شوند به سبب اجرای هماهنگ و زیبای آن می باشد،

حرکات باراسل به همان زیبایی باله است فقط در حالت افقی انجام می شود، حرکات نرم و هماهنگ و متصل به هم زیبایی دو چندان و تماشایی را خلق می کند.

تاثیر باراسل بر تناسب اندام؛

  • همه بانوان همواره در فکر داشتن بدنی نرم و تراشیده هستند، باراسل با تاثیری که بر نقاط میانی بدن می گذارد می تواند کمری باریک، پاهایی کشیده، و بدنی خوش فرم را برای بانوان به ارمغان بیاورد.
  • باراسل که از دسته ورزش های، استقامتی، کششی، قدرتی، ریتمی می باشد، به شدت بر روی عضلات دور شونده و نزدیک شونده ران کار می کند و به کاهش سایز و هماهنگی اعصاب و عضله کمک شایانی می کند.
  • ورزشکاران باراسل یاد می گیرند که با کنترل تنفس و تمرکز بر نواحی میانی بدن، به درکی درست از بدن و مکانیسم آن برسند.
  • ورزشکاران این رشته ورزشی با حضور 45 الی 60دقیقه در روز به مدت 6 ماه به استایل مورد نظرشان که کشیدگی ماهیچه ها و عضلاتی خوش فرم است دست می یابند، این اطمینان وجود دارد که پس از گذشت 6 ماه از انجام این ورزش اندامی زیبا و جذاب داشته باشید.

برخی از حرکاتی که در ورزش باراسل به اجرا در می آیند عبارت اند از:

  • Battement: در این حرکت پا ها در حالت کشیده هستند. این حرکت باید بدون خم شدن زانوان انجام شود. پاها باید از جهت استخوان لگن به بالا و پایین در حرکت باشند.
  • Plié: در این حرکت باید زانوان خم باشند و پاها در حالت پوینت قرار بگیرند و پشت و کمر باید به طور کامل صاف باشد.
  • Passé: برای انجام صحیح این حرکت باید زانو ها کاملاً به پهلو و به سمت بیرون چرخش داشته باشد.
  • Flex point: این اصطلاح در ورزش باراسل مربوط به انگشت‌ ها و روی پاها و مچ پا می‌ باشد. به ترتیبی که در حالت فلکس روی پا با ساق پا زاویه ۹۰ درجه را تشکیل می‌ دهند و در حالت پوینت سعی بر آن است که با کشیدن انگشتان پا به جلو این زاویه را به صفر برسانیم.

تجهیزاتی که برای انجام این ورزش لازم است؛

گفتنی است که برای اجرای این ورزش نیاز به لوازم خاصی نیست، و تنها لباس هایی که توصیه می شود برای راحتی کار ورزشکار استفاده شود عبارت اند از:

  • شلوار استرچ که مخصوص ورزش باراسل می باشد و برای گرم نگه داشتن عضلات ران توصیه می شود پوشیده شود.
  • تاپ ورزشی که  بهتر است برای گرم نگه داشتن بالا تنه حتما پوشیده شود.
  • جوراب ورزشی باراسل که برای آنکه پاها بهتر بر روی زمین گردش داشته باشند باید در تمرین ها پوشیده شوند.
  • گتر که نوعی ساق بند کاموایی است که برای حفاظت از ساق پا، زانو ها و حرکت راحت تر بر روی زمین استفاده می شود.

فوایدی که ورزش باراسل دارد عبارت اند از:

  • باراسل هم مانند بسیاری از ورزش ها کالری سوزی زیادی دارد به طوری که‌ با شرکت در هر جلسه به طور میانگین بین 600تا 800کالری از بین می رود، بیشتر این چربی سوزی به مرکز بدن بر می گردد، و به شکل چشم گیری از سایز شکم، پهلو و ران می کاهد.
  • این ورزش با تنظیم ضربان قلب به طرز کارکرد سیستم قلب و عروق کمک شایانی می کند.
  • حرکاتی که در این ورزش انجام می شود سبب استحکام استخوان ها و در نهایت جلوگیری از پوکی استخوان  می شود.
  • همانطور که اشاره کردیم، در انجام این ورزش کنترل بر روی تنفس و تمرکز بر روی اعضای بدن باعث پایین آمدن استرس  و افزایش آرامش در فرد می شود.
  • باراسل در برخی موارد مانند فیزیوتراپی عمل می کند و درد های  مختلفی که در نواحی مختلف بدن از جمله شانه، گردن، کمر، زانو و ستون فقرات احساس می شود را کاهش می دهد.

از تاریخچه بداع باراسل تا فواید آن

باراسل ورزشی که در منزل نیز انجام می شود؛

برخی افراد به دلایل مختلف توان خارج شدن از خانه را ندارند، این مژده را برای آن دسته داریم که باراسل را می توان در خانه هم انجام داد، به دلیل آن که برای انجام این ورزش نیاز به وسایل و تجهیزات مخصوص نمی باشد، این شرایط فراهم است که در خانه انجام گیرد، اما برای اجرای حرکات آن بهتر است که از نحوه صحیح انجام حرکات آن آگاه باشید و تکنیک های مختلف آن را بدانید، این ورزش به خوبی می تواند تناسب اندام و تسکین درد های مختلف و آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.

کلام پایانی

برای اجرای موفق این ورزش علمی و جذاب بهتر است که از آمادگی جسمانی بدن مطمئن باشید.

شاد و تندرست باشید.

Rate this post
0
نویسنده مطلب SportBrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار