برای شش تکیه شدن شکم این مواد غذایی را فراموش نکنید

4 سال پیش
برای شش تکیه شدن شکم این مواد غذایی را فراموش نکنید
Rate this post

اغلب افرادی که به بدنسازی روی می آورند در پی ایجاد اندام عضلانی و همچنین شش تکیه شدن شکم هستند. البته که این موضوع در بانوان قدری متفاوت است، چراکه اکثر بانوان از اینکه بدنشان عضلانی و مردانه شود بیم دارند. از این جهت ممکن است بدنسازی را انتخاب نکنند. اما این مقاله برای آن دسته ورزشکارانی به رشته تحریر درآمده که می خواهند هر چه زودتر شکمی عضلانی و در اصلاح شش تکه داشته باشند.

در ابتدا باید بیان کنیم که عضلانی شدن اندام و یا ناحیه شکم تنها در گرو انجام تمرینات سخت نیست. از این جهت ممکن است شما زمان بسیاری را برای ورزش کردن اختصاص دهید، اما به نتیجه رضایت بخش دست نیابید. علی رغم تاثیرات تمرینات و حرکات اصولی این تغذیه است که به شدت می تواند در نتیجه دهی آن ها تاثیر گذار باشد. بنابراین ورزشکاران بایستی به این نکته نیز توجه داشته باشند. در این نوشتار بر آن شدیم تا بهترین مواد غذایی که می تواند بیشترین تاثیر را بر عضلانی شدن شکم ایجاد کند معرفی کنیم تا ورزشکاران با استفاده از آن ها در رسیدن به نتیجه دلخواه زمان کمتری را صرف کنند. با ما همراه باشید:

شش تکیه شدن شکم

استفاده از ماست یونانی

قطعا نام این ماست را شنیده اید. ماست یونانی علی رغم داشتن پروتئین بالا حاوی مقدار بسیاری کلسیم و پروبیوتیک ها نیز است. این ماده برای ایجاد چربی سوزی ناحیه شک بسیار موثر است. پروبیوتیک های موجود در شیر تخمیر شده، می تواند شکم شش تیکه ای را با چربی سوزی اطراف شکم ایجاد کند. البته توجه داشته باشید ماستی که انتخاب می کنید حاوی کمترین میزان قند باشد و همچنین از طعم دهنده ها در آن استفاده نشده باشد.

مصرف کربوهیدرات های پیچیده

منظور از کربوهیدرات های پیچیده همان غلات سبوس دار است. همانطور که می دانید استفاده از کربوهیدرات ها علاوه بر اینکه سیری بیشتری را به ورزشکار القا می کند، می تواند بهترین تامین کننده انرژی باشد. با مصرف این مواد می توانید چربی سوزی بیشتری را نیز تجربه کنید. چراکه سطح هورمون های سیری را مصرف آن ها بیشتر شده  و چربی بدن نیز کاهش پیدا می کند. اگر تا به حال از این مواد استفاده نکرده اید؛ می توانید با جای دادن آن ها در رژیم غذایی شاهد کم شدن چربی در ناحیه دور شکم باشید. بنابراین کربوهیدرات های پیچیده نیز خود نقش مهمی در شش تکیه شدن شکم ایفا می کنند.

مصرف سیب زمینی شیرین

سیب زمین شیرین یک ویژگی بسیار مهم دارد و ان هم دیر هضم شدن آن است. از این رو مصرف آن می تواند زمان طولانی تری در ورزشکار احساس سیری ایجاد کند. این ماده غذایی با داشتن فیبر فراوان خود نوعی کاهش دهنده چربی است.

استفده از بادام

این نوع خشکبار نیز با داشتن مقادیر بالای فیبر و پروتئین علاوه بر ایجاد عضله سازی به علت داشتن کربوهیدرات کم موجب چربی سوزی در بدن می شود. این ماده برای افرادی که دچار یبوست و نفخ به علت مصرف مکمل ها می شوند، بسیار موثر خواهد بود. گفتنی است که مصرف 20 تا 30 عدد بادام در روز خود به عنوان رژیم لاغری برای افراد چاق به شمار می آید، چراکه موجب کاهش چربی ناحیه شکم می شود.

مصرف چای سبز

همه ما می دانیم که چای سبز نوشیدنی افراد چاق برای لاغری شناخته می شود. از این رو مصرف آن به ورزشکارانی که در پی کاهش چربی شکم هستند، نیز توصیه می شود. قدرت آنتی اکسیدان موجود در چای سبز چربی سوزی بسیاری را در پی خواهد داشت.

با مصرف چای سبز میزان کالری سوزانده شده بیشتر بوده در نتیجه بدن برای تامین انرژی به سوزاندن چربی ها روی می آورد از این رو کاهش چربی را در پی خواهد داشت.

شش تکیه شدن شکم

مکمل های پروتئینی وی

اگر از مکمل ها استفاده می کنید مصرف مکمل پروتئین وی را توصیه می کنیم. این مکمل که از اسید های آمینه شاخه دار است موجب تامین پروتئین بدن و همچنین ایجاد سیری در ورزشکاران می شود. علاوه بر این با مصرف این مکمل می توانید همراه با چربی سوزی عضله سازی را نیز تجربه کنید.

لازم به ذکر است افرادی که به علت مصرف پروتیئین لبنیات دچار مشکلات گوارشی می شوند باید جایگزینی برای پروتئین این مواد انتخاب کنند که مصرف پروتئین وی بهترین انتخاب خواهد بود.

مصرف تخم مرغ

تخم مرغ دارای مقادیر بسیاری از کولین است. این ماده می تواند با تاثیر بر ژن های ذخیره سازی چربی میزان فعالیت این ژن ها کاهش دهد و آن ها را غیر فعال کند. شاید عجیب باشد اگر بدانید که با خوردن یک تخم مرغ به نسبت یک تکه نان بزرگ می تواند روند کاهش وزن را تسریع کنید. خورن یک تخم مرغ آپ پز در هنگام صبح با ایجاد سیری مانع از تجمع چربی و در نتیجه کاهش آن در بدن خواهد شد.

مصرف کلم بروکلی

اغلب سبزی جات می توانند حکم یک وعده غذایی را برای ورزشکاران ایفا کنند. اما کلم بروکلی در این میان تاثیر به سزایی در افزایش چربی سوزی در بدن دارد. این ماده غذایی علاوه بر جلوگیری از ابتلای افراد به سرطان هایی همچون سران ریه، سرطان پستان و همچنین سرطان پروستات با افزایش تستوسترون در بدن مکانیزم انباشت چربی را به حداقل رسانده و مانع از چاقی می شود.

مصرف ساقه مارچوبه

گرچه این نوع سبزی کمی گران است، اما مصرف آن به علت داشتن فیبر بالا به وزشکاران توصیه می شود. این سبزی با ایجاد تقویت عضلانی مانع افزایش وزن با تجمع چربی ها می شود.

مواد غذایی که نباید مصرف کنید

اولین و مهمترین مواد مضر برای یک ورزشکار مصرف غذاهای حاوی چربی ترانس است. بنابراین استفاده از غذاهای فست فودی و دارای چربی به طور کامل زحمات شما به هدر می دهد. از طرفی مواد خوراکی ای که دارای مواد نگهدارنده هستند نیز مانع از چربی سوزی بدن می شود.

جمع بندی پایانی

سوزاندن عضلات شکم برای هر ورزشکاری یکی از چالش برانگیز ترین موضوعات است. از این جهت افراد بسیاری را می بینیم که با ورزش کردن وقتی به نتیجه نمی رسند فکر می کنند لاغری از این راه امکان پذیر نخواهد بود. در صورتی که اگر قصد لاغری داشته باشید تنها ورزش کردن نمی تواند شما را به مقصودتان برساند. درکنار ورزش کردن نوع رژیم غذایی نیز بسیار حائز اهمیت است که ورزشکاران باید به صورت جدی آن را رعایت کنند. حتی اگر زمان طولانی ای را در باشگاه می گذرانید، اگر رژیم و تغذیه درستی نداشته باشید ورزش کردن هیچ فایده ای نخواهد داشت بنابراین ابتدا با یک مشاوره تغذیه مشورت کنید تا شما را در مصرف مواد غذایی مفید راهنمایی کند.

Rate this post
0
نویسنده مطلب SportBrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار