معرفی تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز

4 سال پیش
باشگاه لس آنجلس کلیپرز
Rate this post

باشگاه لس آنجلس کلیپرز با نام (LA Clippers) یک تیم بسکتبال حرفه ای آمریکایی مستقر در لس آنجلس است. کلیپرز در کنفرانس غربی لیگ، در انجمن ملی بسکتبال (NBA) به عنوان عضو بخش اقیانوس آرام رقابت می کند. کلیپرز بازی های خانگی خود را در Staples Center انجام می دهد. این تیم از 1970 با عناوین مختلفی شروع به کار کرد و با فراز و نشیب های بسیاری دست و پنجه نرم کرده است.

بررسی سیر تاریخی باشگاه لس آنجلس کلیپرز از ابتدا تاکنون

1970-1978 شروع به عنوان Buffalo Braves

مانند بیشتر ساکنان لس آنجلس، کلیپرز اصالتاً از اینجا نیست. آنها در سال 1970 در نیویورک متولد شدند و در ابتدا به عنوان Buffalo Braves شناخته می شدند. آن ها شروع بسیار سختی داشته اند، سه فصل اول آن ها بسیار سرد بود. اما بعد از آن، این تیم سه بار پیاپی به پلی آف رسید و در این راه سه عنوان امتیاز آور ترین و یک جایزه MVP را کسب کرد. در حالی که Braves در حال رشد و افزایش قدرت بود، صاحب بوستون سلتیکس Irv Levin در تلاش بود تا تیم خود را به کالیفرنیا منتقل کند. این اتفاق در NBA  ممکن نبود، بنابراین لوین تیم را با مالک Braves ، جان جونیور جا به جا کرد و به غرب منتقل شد.

باشگاه لس آنجلس کلیپرز

1978-1984 سالهای حضور در سن دیگو

در سال 1978، هنگامی که Doc Rivers فقط یک ستاره دبیرستانی در شیکاگو بود، Braves در سن دیگو اسکان یافت و نام جدیدی گرفت. اسم کلیپر از اینجا شکل گرفت اما مفهوم آن چیست؟ کلیپر به قایق های تندرو گفته می شده که در اواسط قرن نوزدهم وجود داشتند. این تیم مجدداً به منظور احترام به بسیاری از قایق های دریانوردی که از طریق بندر شهر عبور می کردند، این نام را برگزید. در سال اول، کلیپرز رکورد موفقی داشت، اما تا دوباره از چنین موفقیتی برخوردار شوند، 13 سال طول کشید.
در سال 1981 کلیپرز توسط وکیل لوس آنجلسی و توسعه دهنده املاک و مستغلات، دونالد استرلینگ به مبلغ 12.5 میلیون دلار خریداری شد. این آغاز یک حرکت رو به پایین و سقوطی بود که توسط رهبری فاقد قدرت، تصمیم گیری های اشتباه و حوادث گوناگون و از همه مهمتر ضررها اتفاق افتاد. کلیپرز مانند یک کشتی در حال غرق شدن بود.

باشگاه لس آنجلس کلیپرز

1984 تا کنون در لس آنجلس

در سال 1984، درست بعد از برگزاری المپیک تابستانی در لس آنجلس، کلیپرز به خانه جدیدش رسید. لس آنجلس جایی که رویاهای ساده به سرعت می توانند از بین بروند. و این شامل کلیپرز هم بود. فرار از سایه همشهری محبوب تر و بزرگ تر یعنی لس آنجلس لیکرز برای آن ها بسیار دشوار بود.

1987: 12 برد، 60 باخت

1988: بازیکن تاثیرگذار و شماره یک باشگاه لس آنجلس کلیپرز Danny Manning مصدوم شد

1989: دومین بازیکن تاثیر گذار باشگاه لس آنجلس کلیپرز Danny Ferry از تیم جدا و راهی ایتالیا شد

1990: برای دهمین سال تیم دست کم متحمل 50 شکست گشت

در سال 1992، در حالی که بلیک گریفین هنوز یک کودک بود، همه چیز شروع به تغییر کرد. باشگاه لس آنجلس کلیپرز بعد از 16 سال برای اولین بار به پلی آف رسید و با رکورد بهتری نسبت به لیکرز فصل را به پایان رساند. آیا بالاخره این می توانست عصر جدید کلیپرز باشد؟ متاسفانه نه. درست همانطور که این تیم در مسیر موفقیت قرار داشت، شورش های Rodney King آغاز شد و آنها حتی نمی توانستند آخرین بازی خانگی خود را در برابر یوتا جاز در لوس آنجلس انجام دهند. بدین ترتیب کلیپرز این سیر موفقیت را از دست داد.

باشگاه لس آنجلس کلیپرز

بازیکنان تاثیر گذار و تاریخی کلیپرز

باب مک آدو، بعد از میانگین 34.5 امتیاز و 14.1 ریباند در هر بازی، در فصل 1974-75 برندهNBA MVP  گشت.

کن نورمن، رهبر گلزن کلیپرز در سالهای 1988-1989 ، بخش مهمی از هسته تیم در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 را تشکیل می داد.

سرمربی کنونی باشگاه لس آنجلس کلیپرز

Doc Rivers زاده 13 اکتبر 1961، مربی بسکتبال و بازیکن سابق می باشد که سرمربی کنونی باشگاه لس آنجلس کلیپرز از انجمن ملی بسکتبال (NBA) است. ریورز با سیستم دفاعی خود شناخته می شود.

نماد و لباس باشگاه لس آنجلس کلیپرز

در تاریخ 18 ژوئن 2015، لباشگاه لس آنجلس کلیپرز از شکل جدید برند خود پرده برداشت. نماد اصلیباشگاه لس آنجلس کلیپرز دارای یک توپ بسکتبال به شکل قطب نما است و مونوگرام باشگاه “LAC” در وسط آن قرار دارد. در زیر آن آرم کلمه کلیدی باشگاه به رنگ سیاه قرار دارد که دو خط منحنی در زیر علامت افق اقیانوس را نشان می دهد، که این باشگاه می گوید به ریشه های دریایی آن اشاره دارد. باشگاه لس آنجلس کلیپرز از لباس جدید خانه و خارج از خانه خود رونمایی کرد که الگوی طراحی را از فرم های قبلی حفظ کرده است. یونیفرم سفید خانگی که در جلو، کلمات کلیدی را به رنگ سیاه دارد. لباس قرمز خارج از خانه از مونوگرام “LAC” باشگاه در سینه راست برخوردار است و شماره پیراهن بازیکنان در سمت چپ و روی سینه قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rate this post
0
نویسنده مطلب SportBrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار