مصاحبه مرکز استارت آپ های وزارت ارتباطات فاوا با موسس اسپرت برند

1 سال پیش
Rate this post

به گزارش مرکز توانمندسازی و تسهیل گری فاوا وابسته به وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات:

با تشکر از وقتی‌که در اختیار «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» قرار داده‌اید، خودتان و استارت‌آپی که راه‌اندازی کرده‌اید را معرفی کنید.
من محمد درخشنده مؤسس استارت‌آپ اسپرت برند هستم. اسپرت برند یک فروشگاه آنلاین کفش و لوازم ورزشی هست که می‌توان انواع برندهای مختلف در رشته‌های ورزشی را در آن دنبال کرد. اسپرت برند تنها یک فروشگاه آنلاین نیست بلکه ارائه‌دهنده خدماتی هست که بتواند خرید محصولات ورزشی را برای مردم راحت‌تر کند. الان در اسپرت برند شرایطی را محیا کردیم تا کاربران بتوانند کفش‌های سفارشی خود را در چند سایز مختلف سفارش دهند. این کاری سخت و پرهزینه است اما برای راحتی در خرید انجام می‌دهیم. کاربران می‌توانند در سه سایز مختلف کفش‌ها را سفارش داده و درب منزل خود دریافت کنند و بعد از تست محصول اقدام به خرید کنند. هزینه ارسال محصولات هم رایگان است. از طرفی دیگر اصل بودن محصولات ورزشی برای مشتریان اهمیت زیادی دارد. ما محصولات خود را به شکلی تضمینی به کاربران معرفی کردیم و اگر مشتری بعد از خرید محصول به اصل بودن آن اعتماد نداشتند می‌تواند محصول سفارش داده را حتی بعد از مصرف بازگردانند و هزینه آن آر کامل دریافت کند.

ایده راه‌اندازی اسپرت برند از کجا شکل گرفت؟
پدربزرگ من یک مغازه کفش‌فروشی داشت که رونق خاصی در کسب‌وکارش نداشت و تعداد مشتریان کمی برای خرید کفش به مغازه مراجعه می‌کردند. زمانی که من شروع به فعالیت در مغازه کردم، رونق آنجا روزبه‌روز بیشتر شد و تعداد مشتریان کسب‌وکار افزایش یافت. در همین شرایط به خودم گفتم اگر من توانستم مغازه پدربزرگم را گسترش دهم چرا نتوانم محصولات را به کل ایران بفروشم؟ به همین دلیل تصمیم گرفتم تا اسپرت برند را راه‌اندازی کنم تا با طیف وسیعی از مشتریان در ارتباط باشم.

چند وقت است که در اسپرت برند مشغول به فعالیت هستید و با چه تیمی کار خود را شروع کردید؟
چهار سال است که این سایت راه‌اندازی شده است. سه سال را در شهرستان بادرود از توابع کاشان کار می‌کردیم. از اردیبهشت امسال وارد تهران شدیم و با یک تیم چهارنفره و با تقریبا دوازده کارمند کار خود را شروع کردیم. فعالیت‌های این تیم شامل تبلیغات، بازاریابی، بخش تأمین و خود من است که کار را جلو می‌بریم.

نحوه تأمین سرمایه مالی در اسپرت برند به چه شکل بوده است؟

شاید باورکردنی نباشد اما بدون هیچ نوع سرمایه مالی یا وام کار را جلو بردیم و در حال حاضر تمام درآمد به‌دست‌آمده را صرف هزینه‌های خود سایت می‌کنیم. از اردیبهشت امسال رشد بسیار خوبی در استارت‌آپ خود داشتیم که این رشد روزبه‌روز در حال افزایش است.

با تشکر از شما و با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای استارت‌آپ اسپرت برند در فضای کارآفرینی کشور.


اسپرت برند: http://www.sportbrand.ir

این گفتگو، مصاحبه «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» با اسپرت برند با همکاری تک‌تاکس در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ است.

بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به مدت چهار روز از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از ۴۲۰ شرکت حضور داشتند که دراین‌بین ۸۰ کسب‌وکار نوپا (استارت‌آپ) برای معرفی محصولات و خدمات خود در نمایشگاه حاضر شدند. حضور پرشور استارت‌آپ‌ها برای اولین بار در این نمایشگاه وجه تمایز آن با برنامه‌های سال‌های قبل این نمایشگاه بود. این مهم فرصتی را برای «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» فراهم کرد تا از نزدیک با استارت‌آپ‌های مختلف به گفتگو بنشیند و روند فعالیت و وضعیت فعلی آن‌ها را بررسی کند.

منبع:مرکز توانمند سازی و تسهیل گری نوپای فاوا 

Rate this post
0
نویسنده مطلب sportbrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار