طرز تهیه ی بهترین مکمل پروتئین خانگی

4 سال پیش
Rate this post

مکمل های پروتئینی امروزه جزو اصلی ترین برنامه های ورزشکاران به حساب می آیند. مکمل پروتئین خانگی بدین جهت حائز اهمیت هستند که می توانند آنزیم های از دست رفته پس از تمرین، بهبود بافت عضله و پروتئین های از دست رفته را به بدن بازگردانند. مکمل های رایج در بازار یکی از اصلی ترین منابغ تغذیه ورزشکاران محسوب می شود اما جالب است بدانید که شما هم در خانه می توانید با استفاده از منابع طبیعی، مکمل های مورد نیاز بدنتان را بسازید.

قبل از اینکه چگونگی انجام این کار را برایتان شرح دهیم لازم است که بدانید برای ساخت مکمل طبیعی در خانه، باید چند نکته را در نظر بگیرید. در نظر گرفتن این نکات و اهمیت قلمداد کردن آن ها سبب می شود تا گامی مهم برای سلامت خود بردارید و تا حد زیادی از آسیب رساندن ناخواسته به بدن جلوگیری کنید.

مکمل پروتئین خانگی چه فایده ای خواهد داشت؟

به یاد داشته باشید که برای ساختن مکمل طبیعی در خانه پیش از هرچیزی به مشورت متخصص تغذیه نیاز دارید. شما اطلاعات کافی راجه به نیازهای بدنتان ندارید و لازم است که با دانستن نقاط ضعف و قوت بدنتان راجع به ساخت مکمل تصمیم بگیرید. نکته دوم که باید مدنظر داشته باشید، داشتن شناخت درست از ترکیبات مواد مغذی است. برای ساختن مکمل طبیعی حتما باید بدانید که چه میزان از املاحی را ترکیب می کنید و به چند درصد آن نیاز دارید.

برای شناخت پیدا کردن از منابع تغذیه و املاح آن ها حتما لازم است که جستجوی دقیقی در این رابطه داشته باشید. نکته دیگر اینکه به هیچ وجه بدون داشتن کوچک ترین دانشی در این زمینه، دست به ساخت مکمل نزنید.  نخستین نکته حفظ سلامتی شماست و در مرحله اول باید به این نکته توجه داشته باشید.

مکمل پروتئین خانگی

بیشتر بخوانید: بهترین زمان مصرف مکمل و ویتامین ها

پروتئین چه کمکی به بدن می کند؟

پروتئین یکی از اصلی ترین منابع تغذیه در بدن به حساب می آید. اگر بدنتان از کمبود پروتئین رنج می برد، به این معنی است که نمی توانید عضلات خود را رشد دهید. کمبود پروتئین یکی از اصلی ترین موانع برای رشد عضلات بدن است. پروتئین از منابع مفیدی تشکیل شده اند که می تواند جلوی بسیاری از آسیب های بافتی و عضلانی را بگیرد. همچنین پروتئین سبب کنترل وزن شده و این نکته برای ورزشکاران حرفه ای بسیار هم است که رنج وزنشان دقیق و به اندازه باشد.

انواع پروتئین

پروتئین های طبیعی که از مواد مغذی رایج در طبیعت ساخته می شوند دارادی دسته های مختلفی هستند. برای مثال پروتئین شاهدانه که حاوی چربی های طبیعی و مورد نیاز بدن است یکی از شناخته شده ترین پروتئین های مصرفی است. پروتئین سویا که حاوی اسید آمینه است و پروتئین کازئین که از گلوتامین تشکیل شده است نیز برای بهبود و ریکاوری بدن ضروری است.

برای دانستن این موضوع که از چه پروتئینی باید استفاده کنید باید از مشاوران تغذیه کمک بگیرید. ندانستن این موضوع می تواند ضررهای بدی را به بدنتان تحمیل کند.

مکمل پروتئین خانگی

بیشتر بخوانید: معرفی دستگاه زیر بغل سیم‌ کش (Lat Pull Down Machine)

چگونه مکمل پروتئین خانگی درست کنیم؟

این سوال کلی است که طبیعتا برای هر فردی می تواند متفاوت باشد. بسته به این که به چه پروتئینی و با چه میزانی  نیاز دارید، باید شروع به ساخت مکمل در خانه کنید.  برای مثال در ادامه به نحوه ساخت یک مکمل طبیعی در خانه توجه کنید.

افزایش حجم عضلات

  • پودر سویا بین 150 تا 200 گرم
  • پودر جوانه گندم بین 100 تا 200گرم
  • پودر کنجد بین 50 تا 100 گرم

برای طعم دادن نیز می توانید از انواع پودر کاکائو یا مواد طعم دهنده دیگر استفاده کنید.

ترکیب مواد

بعداز میکس کردن مکمل های گفته شده لازم است که مواد را با هم چند دور ترکیب کنید. به یاد داشته باشید که برای میکس کردن این مکمل ها لازم است که مرحله به مرحله مواد را اضافه کنید و طعم دهنده را باید در مرحله آخر میکس، اضافه کنید. بعداز ترکیب کردن و خوب میکس کردن مواد، با پودر این عصاره ها مواجه می شوید که بسته به این که چند وعده در روز مصرف کنید، می توانید مکمل هارا تقسیم کنید.

لازم به یادآوری است که برای ساخت مکمل طبیعی در خانه، گرفتن مشاروه از یک متخصص تغذیه الزامی است و نباید سرخود کاری انجام شود. مکمل های طبیعی در خانه از ارزش غذایی خوبی بهره می برند که می تواند در صرف جویی در هزینه به شما کمک کند. این بدان معنا نیست که می تواند جای مکمل های رایج در بازار را بگیرد و با آن رقابت کند. بلکه به این معنی است که می تواند میان وعده های خوبی چه در قبل از تمرین وچه بعداز آن برایتان باشد.

Rate this post
0
نویسنده مطلب SportBrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار