بهترین توپ های هندبال

4 سال پیش
Rate this post

در این مقاله سعی داریم تا از مهم ترین ابزارهای ورزش هندبال نکاتی را یاد آور شویم. بهترین توپ هندبال می تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت بازی شما داشته باشد. توپ هندبال یکی از اصلی ترین و مهم ترین ابزارهای این ورزش به حساب می آید.  توپ هندبال به دلیل اصطحکاک بیشتر با دست باید از ویژگی هایی بهره مند شود تا بتوان آن را توپ استاندارد این رشته عنوان کرد.

برخلاف رشته بسکتبال و والیبال، در هندبال توپ باید پیوسته در گردش باشد و سایز آن نیز بیشتر از یک مشت یا به اصطلاح سایز2 بیشتر نباید باشد. این کوچک بودن و کم وزن بودن سبب شده تا توپ هندبال فشار زیادی به مچ دست ورزشکاران این رشته وارد نکند و در دراز مدت خستگی دست را به همراه ندارد.

کمپانی های سازنده توپ هندبال در دنیا کم هستند و از معروفترین برندی که توپ هندبال تولید می کند می توان به مولتون و کمپانی سلکت اشاره کرد. توپ های هندبال دارای فواعدی مشخص هستند که دانستن آن برای ورزشکاران تازه کار این رشته بسیار حیاتی است. در ادامه نکات توپ هندبال را معرفی می کنیم.

بهترین توپ هندبال

 

بیشتر بخوانید: معرفی توپ فوتبال ویژه یورو 2020

برای انتخاب بهترین توپ هندبال به سایزبندی توجه کنید

توپ هندبال دارای سایزبندی های مختلفی است. گاهی مربیان در تمرینات توپ های سایز کوچک تر را مورد استفاده قرار می دهند تا چابکی و فرز بودن دستان ورزشکاران را مورد آزمایش قرار دهند. به طور کلی 4 رده سایز برای توپ هندبال معرفی شده است.

سایز 0

سایز 0 بین 46 تا 48 سانتی متر است و وزن آن نیز کمتر 100 گرم است. این توپ برای آموزش کودکان بالای 8 سال در آکادمی های هندبال مورد استفاده قرار می گیرد.

سایز1

سایز 1 بین 50 تا 52 سانتی متر است و وزن آن بین 290 تا 330 گرم است.  این سایزبندی برای سنین 8 تا 14 سال دختران و 8 تا 12 سال پسران مورد استفاده قرار می گیرد.

سایز2

سایز 2 بین 54 تا 56 سانتی متر است و وزنی معادل 325 تا 375 گرم دارد. این سایزبندی برای سنین 12 تا 16 سال مورد استفاده قرار می گیرد.

سایز 3

سایز3 بین 58 تا 60 سانتی متر است و وزنی بین 425 تا 475 گرم دارد. این سایزبندی استاندارد این رشته است و از سنین 16 به بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

فناوری

سطح رویی توپ هندبال با طور مخصوص با لایه ایی با نام Grippy پوشیده شده است. به واسطه تعرق دستان ورزشکاران این رشته این امکان وجود دارد که توپ به طور ناخواسته از دستان آن ها جدا شود. به کمک فناوری Grippy که سبب ایجاد سطحی ضد تعرق و چسبناک می شود، توپ حتی در زمان تعرق دستان نیز به راحتی سر نمی خورد و جدا نمی شود.
همان طور که پیش تر اشاره کردیم سطح اصطحکاک در ورزش هندبال بالاست. به همین خاطر کمپانی تولیدکننده توپ هندبال با در نظر گرفتن این نکته از فناوری Durable در ساخت توپ های هندبال استفاده می کند. این فناوری کمک می کند تا گردش هوا در سطح توپ به درستی کنترل شود و سبب انحراف ناخواسته توپ در زمان پاسکاری و ارسال نشود. برخلاف توپ گلف که از سطح چاله های کوچک پر شده است و اصطلاح سطح پنیری دارد، در هندبال از چاله های یکسان استفاده شده که کمی از سرعت بالای آن بکاهد.
بهترین توپ هندبال

قیمت بهترین توپ هندبال

بسته به اینکه از چه سایزبندی استفاده می کنید، قیمت توپ هندبال نیز متنوع می شود. برای مثال اگر قصد خرید توپ هندبال از کمپانی سلکت را دارید و سایز مدنظرتان 3 است، با برچسب قیمتی 25 دلار رو به رو می شوید. توپ های تمرینی مولتون نیز با قیمت 6 دلاری به فروش می رسند. این تنوع سبب می شود تا برای خرید از حق انتخاب بالایی بهره مند شوید.

همان طور که گفته شد توپ هندبال از سایزبندی های مختلفی برای رنج های سنی مختلف برخوردار است. اگر قصد خرید توپ هندبال را برای فرزندتان دارید، حتما با توجه به رده سنی او سایز استاندارد توپ هندبال را خریداری نمایید. دقت کردن به این موضوع سبب می شود تا کودکتان کم کم و با تمرینات بیشتر بتواند نحوه کار با توپ هندبال را یاد بگیرد و از شروع با وزن کم توپ قدم بردارد.

Rate this post
0
نویسنده مطلب SportBrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار