آیا ورزش بادی پامپ را می شناسید؟

4 سال پیش
بادی پامپ
Rate this post

اگر به ورزش های مهیج علاقه دارید و در عین حال می خواهید عضلات پایین تنه خود را تقویت کنید بهترین گزینه برای شما بادی پامپ خواهد بود. اغلب ورزش هایی که مهیج هستند برای تامین هیجان از فعالیت گروهی بهره می برند، این ورزش نیز به شکل گروهی برگزار می شود که در آن از دمبل و هالتر نیز استفاده می شود.

شاید بادی پامپ را بیشتر یک ورزش قدرتی بدانید، اما این ورزش ویژگی هوازی قدرتی دارد و بسیار برای اندام هایی مانند کلیه و همچنین بالا بدن ضربان قلب مفید است. بادی پامپ برخلاف بدنسازی به صورت انفرادی و در آرامش انجا نمی شود، این ورزش برای دوستداران فعالیت های مهیج بسیار گزینه مناسبی خواهد بود. در ادامه بیشتر با ورزش بادی پامپ آشنا خواهید شد.

بادی پامپ

همه چیز درباره ورزش بادی پامپ

مزیت های ورزش بادی پامپ

در ابتدا می خواهیم این ورزش را از نظر میزان ایجاد سلامتی و تندرستی مورد ارزیابی قرار دهیم:

کاهش وزن چشمگیر

با این ورزش می توانید تقریبا نیمی از کالری مصرفی خود را بسوزایند. افراد بسته به میزان کالری که مصرف می کنند به صورت میانگین می توانند یک سوم تا یک چهارم از کالری خود را با این ورزش بسوزانند. کالری مورد نیاز برای هر فرد در هر روز بین 1600 تا 2400 است، افرادی که این میزان کالری را مصرف می کنند، می توانند با این ورزش حدود 590 کالری را بسوزانند. بنابراین لازم نیست که در برنامه غذایی خود میزان کالری مصرفی را کاهش دهید. البته که این به این معنا نیست مجاز به مصرف کالری بیش از اندازه هستید، چراکه میزان کالری که گفته شده مقدار طبیعی دریافت آن در روز است.

اما به یاد داشته باشید این ورزش معجزه نخواهد کرد، بنابر زمان مورد نیاز برای این ورزش و انجام آن در دور روز در هفته کاهش وزن به آهستگی روی خواهد داد.

تقویت عضلات و افزایش قدرت آن

برخی تصور می کنند هر مقدار که عضلات حجم بیشتری داشته باشند به این معنا است که قدرت بیشتری نیز دارند، اما این دو مورد لازم و ملزوم یکدیگر نیستند و از قانون علیت پیروی نمی کنند. شما می توانید بازوهایی در اندازه طبیعی اما پر قدرت داشته باشید. گفتنی است که این مزیت در ورزش بادی پامپ وجود دارد.

ایجاد انعطاف پذیری

ایجاد انعطاف پذیری باید در هر وزشی مورد توجه فرار گیرد، اما غالبا ورزشکاران به تقویت عضلات فکر می کنند نه انعطاف پذیری بدن. اما بهتر است بدانید که ورزشکارانی که بر انعطاف پذیری بدن تاکید دارند عضلاتشان توانایی بیشتری برای حرکت دارد. بنابراین بادی پامپ بهترین گزینه برای این مقصود است. اگر بدن شما به لحاظ انعطاف پذیری تقویت نشده باشد، می تواند به راحتی سلامتی عمومی شما را به خطر اندازد. برای مثال فشار بر ستون فقرات، عدم توانایی در خم و راست کردن بدن برای حمل اجسام و اختلال در خون رسانی از جمله آسیب هایی است که نداشتن انعطاف پذیری موجب آن ها می شود.

بالا رفتن استقامت بدن

ورزش بادی تامپ تاثیر مستقیمی بر افزایش استقامت عضلات دارد. این مزیت بر عضلات میانی بدن مانند لگن بیشتر نیز است. این عضلات برای محافظت از اندام داخلی بسیار مهم هستند. زمانی که افراد در میانه بدن دچار تضعیف عضلانی باشند، به دلیل موقعیت این عضلات تمامی حرکات بدن تحت تاثیر قرار می گیرد. چراکه آسیب به این عضلات به معنای آسیب به دیگر نقاط بدن است. بنابراین تمرکز ورزش بادی تامپ به عضلات میانی می تواند به تقویت این اندام کمک کند.

اگر به کمردرد های گاه و بی گاه دچار هستید این ورزش می تواند در کاهش این درد ها به شما کمک کند. بنابراین این ورزش برای تقویت ستون فقزات نیز بسیار مناسب است. با تقویت این عضلات عادت های نامناسب در نشستن و راه رفتن نیز به موجب تقویت عضلات ستوت فقرات اصلاح خواهد شد.

بادی پامپ

تغییر در شکل ظاهری اندام

در برخی مواقع ظاهر اندام شما از ژنتیک نشات می گیرد، اما شاید بهتر باشد بدانید اغلب ویژگی های جسمانی که به شکل غلط بر بدن شما عارض شده است، می تواند با یک ورزش اصولی اصلاح شود. بادی پامپ به علت اینکه نحوه نشستن و راه رفتن افراد را تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند در نهایت بر اندام ورزشکاران نیز تاثیر گذار باشد. از موادی که بادی پامپ قدرت تغییر آن را دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر در شکل شانه ها
  • ایجاد کمری باریک تر
  • عدم ایجاد عضلاتی حجیم و تغییر شکل آن ها به ویژه در بانوان
  • تاثیر در قدرت پاها
  • زیباتر کردن عضلات میانی بدن و پهلو ها

تاثیر بر عملکرد قلب

به دلیل اینکه این ورزش به شکل گروهی و با موزیک های مهیج انجام می شود، می تواند ضربان قلب ورزشکاران را افزایش دهد. اغلب ورزش هایی که برای لاغری اندام استفاده می شود این ویژگی را ندارند. غالبا این افراد به ورزش هایی مانند دویدن روی تردمیل و یا ایروبیک برای سوزاندن چربی ها متمایل می شوند. اما گفتنی است که ورزش بادی پامپ می تواند با ایجاد تحرک بالا در ورزشکاران میزان ضربان قلب را افزایش داده و بر چربی سوزی تاثیر بسزایی داشته باشد.

ویژگی گروهی بودن راهی برای ترغیب افراد به بادی پامپ

شاید انجام ورزش هایی مانند بدنسازی برای بسیاری افراد کسل کننده باشد، چراکه در این ورزش ها ورزشکاران هر کدام به سراغ تمرینات خود می روند. از این رو اگر فردی این ورزش ها را در نیمه راه رها کند بیشتر به این دلیل است که شوقی برای انجام آن ها ندارد. اما تمرینات بادی پامپ به دلیل اینکه به شکل گروهی انجام می شود، می تواند انگیزه لازم در ورزشکاران برای ادامه تمرینات را ایجاد کند. از سویی انجام تمرینات در خانه نیز ممکن است شوق لازم به ورزش کردن در افراد را از بین ببرد. این گونه ورزش ها که به شکل گروهی انجام می شود، می تواند نقطه ترغیبی برای کسانی باشد که به نوعی تمایل به ورزش کردن نداشته باشد.

آیا بادی پامپ برای بدن مضر است؟

ممکن است با دیدن حرکات ورزشکاران تصور شود که این ورزش برای استخوان و تاندون ها بسیار مضر باشد. باید بیان کنیم که اگر این ورزش تحت نظر مربی و با اصول خاص خود انجام نشود، می تواند بر ایجاد درد های عضلانی موثر باشد. بنابراین برای ورزشکاران لازم است که در ابتدا با وسایل بدنسازی آشنا باشند و تاثیر هرکدام را بر اندام بدن بدانند. چراکه این ورزش تمرکز بسیاری بر عضلات مهم بدن دارد. لذا درصورت داشتن عارضه های تاندونی و درد های مفصلی این ورزش برای شما مناسب نخواهد بود.

ورزشکاران می باسیت قبل از انتخاب این ورزش و انجام تمرینات با مربی مشورت کرده و در صورت داشتن بیماری و یا درد های مفصلی وی را آگاه سازند.

انواع کلاس های بادی تامپ

اگر هیجان این ورزش را دوست دارید، اما تمایلی به کار با وزنه ها ندارید، می توانید دیگر انواع بادی پامپ را انتخاب کنید. این کلاس ها عبارت اند از:

  • بادی تک
  • بادی کامب
  • بادی لانس
  • بادی استپ
  • بادی جم
  • بادی وایو

زیر شاخه های بادی تامپ به مانند ورزش اصلی می توانند در ایجاد تقویت عضلات و کاهش وزن موثر باشند.

جمع بندی پایانی

بادی تامپ را نمی توان ورزشی آسان دانست. اگر از تحرک بیش از حد اذیت می شوید، پیشنهاد می کنیم که این ورزش را انتخاب نکنید. بادی پامپ با ایجاد نشاط و سلامتی می تواند بر روان ورزشکاران نیز تاثر گذار باشد. تخلیه انرژی های منفی در طول تمرین و معیت تاثیر موسیقی بر بدن با این ورزش بی شک سلامتی روان را نیز به همراه خواهد داشت، ضمن اینکه می تواند بر کاهش افسردگی و اضطراب نیز تاثیر گذار باشد. پیشنهاد می کنیم برای انجام این تمرینات از سالن های ورزشگاهی استفاده کنید تا مربیان بتوانند درستی حرکات را به شما آموزش دهند.

Rate this post
0
نویسنده مطلب SportBrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار