راهنمای خرید راکت پینگ پنگ

4 سال پیش
راکت پینگ پنگ
Rate this post

یکی از مفرح ترین ورزشگاهی که ما ایرانی ها به آن علاقه داریم بازی پینگ پنگ است. این ورزش که با تجهیزات حداقلی انجام می شود در حال حاضر از پرطرفدار ترین ورزش ها در محیط باز بعد از فوتبال است. اما شما می توانید با تهیه بهترین راکت پینگ پنگ این بازی را با کیفیت بیشتری انجام دهید. اگر تا به این لحظه با راکت های بی کیفیت به مصاف رقیب های خود می رفتید، می توانید با خرید یک راکت حرفه ای بازی هیجان انگیزتری داشته باشید. ما در این نوشتار معیار های خرید یک راکت خوب پینگ پونگ را ارائه خواهیم داد که در هنگام خرید بتواند کمک کننده باشد:

شاید جالب باشد بدانید که راکت های پینگ پونگی که برای این بازی تهیه می کنید عموما راکت های مقرون صرفه بوده اند که از کیفیت نه چندان خوب برخوردار بودند. اگر بخواهید یک راکت حرفه ای را تهیه کنید بی شک باید هزینه گزافی را بپرداید. اما برخی ویژگی را در راکت های پینگ پونگ موجب می شود که حداقل یک راکت نسبتا ارزان اما با کیفیت را تهیه کنید. راکت های اصلی پینگ پونگ عموما یک طرف آن به رنگ قرمز است و طرف دیگر آن به رنگ مشکی. مرغوبیت راکت می تواند در بازی های رسمی برد و باخت بازیکنان را تعیین کند. بنابراین اگر این ورزش را به شکل حرفه ای دنبال می کنید باید به سراغ بهترین راکت ها بروید.

شاید ندانید که رویه راکت ها با توجه به نوع بازی، اینکه دفاعی باشد یا تهاجمی متفاوت است، بنابراین بازیکنان می توانند در صورت قابلیت راکت درعوض کردن رویه، رویه آن ها را تعویض کنند. برای اینکه بتوانید یک راکت پینگ پونگ را به لحاظ کیفیت بررسی کنید باید با دقت به ضخامت رویه آن و همچنین جنس و سبکی چوب آن توجه داشته باشید. علاوه بر این تکنولوژی به کاربرده شده در ساخت راکت نیز از دیگر المان هایی است که باید حین تهیه راکت ها به آن توجه کنید.

راکت پینگ پنگ

انواع راکت ها

قانون فدراسیون بازی های پینگ پونگ بازیکنان را در داشتن هر نوع راکتی با هر اندازه مجاز دانسته اند، اما نکته مهم مسطح بودن این راکت ها است. بنابراین بازیکنان می توانند از راکت هایی با هر شکل و اندازه و وزنی مطابق با سلیقه و راحتی خود استفاده کنند.

راکت های پینگ پونگ دارای دو بخش هستند که یکی تیغه و دیگری رویه پینگ پونگ را تشکیل می دهد. کیفیت هر دو بخش می تواند عملکرد راکت ها را تعیین کند. راکت های این بازی به دو شکل آماده می شوند:

  • راکت های آماده
  • راکت های سفارشی

راکت های آماده که در انواع محتلف و تنوع بسیار وجود دارند با سبک و مشخصه خاص خود تولید می شوند. بازیکنان می توانند با توجه به سبک بازی خود نوعی از این راکت را تهیه کنند. برخی بازیکنان برای اینکه بتوانند یک راکت خوب داشته باشند دست به خرید لوازم جداگانه راکت ها می زنند. از این رو آن ها اجزای راکت را به شکل جداگانه خریده و خود آن را مونتاژ می کنند. در این صورت راکت های یاد شده از نوع سفارشی خواهند بود.

بنابراین اگر راکت به شکل جز به جز خریده و مونتاژ شود به آن راکت سفارشی می گویند. اما به یاد داشته باشید اگر این ورزش را به شکل حرفه ای دنبال نمی کنید خرید این دست راکت ها برای شما مقرون به صرفه نخواهد بود.

انواع راکت ها به لحاظ بازی

همانطور که اشاره شد بازیکنان بر اساس نوع بازی خود راکت های پینگ پنگ را انتخاب می کنند. بنابراین راکت های پینگ پنگ باید دارای انواعی باشد . انواع راکت ها عبارت اند از :

  • راکت های تهاجمی
  • راکت های تدافعی
  • راکت های همه جانبه

جنس تیغه راکت 

دسته راکت ها نیز دارای انواع مختلف هستند که در اصلاح به نام های شیک هند و پن هولدر شناخته می شوند. پن هولدر ها را غالبا بازیکنان شرق آسیا استفاده می کنند که خود نیز به دو دسته تقسیم می شوند.

اما شایع ترین مدل دسته بر می گردد به نوع شیک هند که دارای دو نوع شمشیری و صاف است. ناگفته نماند چوب های پن هولدر در ایران بسیار کمیاب هستند، این چوب ها به شکل آناتومی دست طراحی شده اند.

 راکت پینگ پنگ

جنس رویه راکت

رویه راکت ها نیز از بخش بسیار مهمی به شمار می آیند. بناربراین توجه به رنگ و طراحی این رویه نباید شما را در خرید وسوسه کند. آنچه برای خرید مهم است میزان اسفنج و نوع لاستیک رویه است. در صورتی که اسفنج به کاربرده شده برای راکت نرم تر باشد و یا در اصلاح درجه سختی پایین تری داشته باشد، برای بازی های تهاجمی مناسب تر است و قوس بیشتری را حین بازی ایجاد خواهد کرد. اما برای بازی های قدرتی و دور از میز انتخاب راکت هایی که درجه سختی اسفنج آن ها بیشتر است مناسب تر خواهد بود.

ضخامت اسفنج نیز بسیار مهم است. باید توجه داشته باشید که راکت های با اسفنج کمتر یا رویه های بدون اسفنج برای بازی های دفاعی و راکت های دارای اسفنج بیشتر برای بازی های تهاجمی گزینه مناسبی هستند.

لاستیکی که رویه راکت را پوشانده است نیز در کیفیت کلی راکت تاثیر گذار است. از این رو می توان لاستیک رویه را نیز به انواع مختلفی تقسیم کرد. لایه های جهنده یا چسبیده و یا لایه های سرعتی یا پر پیچ.

اینکه راکت شما چقدر دوام بیاورد ارتباط مستقیمی با لایه پلاستیکی راکت خواهد داشت. بنابراین به مرغوبیت این لایه بسیار توجه کنید. در حال حاضر کمپانی کورنلیوی فرانسه با کیفیت ترین لایه های پلاستیکی راکت پینگ پنگ را تولید می کند.

رویه پلاستیکی راکت خود به دو نوع صاف و دانه دار تقسیم می شود که از این جهت نیز برای بازی های حمله ای و دفاعی ساخته شده اند. رویه های صاف را غالبا برای بازی های استفاده می کنند که ماهیت حمله ای دارد، بنابراین بازی با آن ها سرعت و جهش بالایی را ایجاد می کنند. این رویه ها که به نسبت چسبنده نیز هستند موجب بالا رفتن دقت ضربه و کنترل آن می شوند. برخی از این رویه های صاف را بدون اسفنج می سازند تا بازیکنان بتوانند ضربات سرعتی و پرپیچ حریف را خنثی کنند.

اما رویه ای دانه دار خود به دانه کوتاه و دانه بلند تقسیم می شوند. رویه های دانه کوتاه برای سبک های نیمه حمله ای و با سرعت و کنترل بالا مورد استفاده قرار می گیرند. اما دانه بلند ها برای خنثی کردن پیچ حریف استفاده می شوند.

با توجه به توضیحاتی که درباره یک راکت خوب پینگ پنگ ارائه شد، می توانید بهترین راکت برای بازی های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم که اگر قرار است این ورزش را به شکل جدی دنبال کنید از بهترین راکت های جهان استفاده کنید. در ادامه نام برخی از آن ها را برای آشنایی بیشتر شما خواننده عزیز می آوریم .اما اگر قصد بازی حرفه ای ندارید با بهره مندی از معبیرهایی که بیان شد می توانید راکت مناسبی برای خود تهیه کنید.

راکت پینگ پنگ

بهترین راکت های جهان

  • راکت باترفلای تیموبول
  • راکت ژانگ جیکه سوپر
  • کورنلیو ارو سافت کربن
  • استیگا اینفینتی
  • اوفچاروف کربواسپید
  • استراتوس پاور وود
  • هریکن لونگ 5
  • یینه

جمع بندی پایانی 

راکت هایی که به آن ها اشاره شد بهترین راکت های جهان به شمار می آیند، اما به یاد داشته باشید گران قیمت ترین راکت ها همیشه بهترین آن ها نخواهند بود. بنابراین اولین و مهمترین اصل در انتخاب راکت راحتی بازیکن در بازی با آن است. ممکن است شما بهترین راکت را انتخاب کنید، اما در حین بازی نتوانید با آن ارتباط برقرار کنید. در ابتدا نوع بازی خود را در پینگ پنگ مشخص کنید و سپس برای خرید راکت آن اقدام کنید.

Rate this post
0
نویسنده مطلب SportBrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار