فواید طناب زدن برای تناسب اندام

4 سال پیش
Rate this post

فواید طناب زدن به قدر مهم و تاثیر گذار است که در این بخش از مجله ی اسپرت برند می خواهیم نکات مربوط به این ورزش را بیان کنیم. امروزه مربیان حرفه ای در سطوح مختلف ورزشی از طناب زدن به عنوان 3 گانه آماده سازی ورزشکار یاد می کنند. طناب زدن یکی از شیوه های تمرینی است که در صورت رعایت نکات ضرروی، در بازه زمانی کم می تواند نتایج خارق العاده ای را به ارمغان بیاورد. انجام تمرین طناب زدن چندین ویژگی مثبت را در خود دارد که جلوتر به آن اشاره شده اما در ابتدا لازم است نکات تیترواری در این باره بدانید.
طناب زدن بیشتر از دو، کالری از بدن می گیرد.
تمرین طناب زدن به دلیل وارد کردن فشار بیشتر، جزو دسته شیوه تمرینی HIT است.
طناب زدن نیاز به تجهیزات گران قیمت ندارد.
طناب زدن به شدت به سلامت قلب و ماهیچه های آن کمک می کند و می تواند تا حد زیادی از سکته قلبی جلوگیری کند و همچنین گرفتگی عروق قلب را از بین می برد.

فواید طناب زدن
احتملا هر کدام از شماها به صورت تفریح وار طناب زدن را انجام داده اید. به نفس افتادن پس از انجام این تمرین در آن ایام ها نشان از سنگین بودن این نوع تمرین داشت. حال با گذشت سال ها و بیشتر شدن اهمیت ورزش در زندگی مردم، مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گرفت. حالا ورزشکاران بیشتری در سراسر رشته های ورزشی متوجه این موضوع شدند که طناب زدن صرفا یک تفریح نیست و مربیان حرفه ای انجام این تمرین را در تمامی سطوح توصیه می کنند. در گذشته به دلیل وجود نداشتن امار دقیق از بازده تمرین طناب زدن، اهمیت آن نزد مردم بیشتر جنبه تفریحی به خود گرفته بود اما با گذشت زمان، جلوه های جدیدی از ورزش طناب زدن نزد اهالی ورزش مشخص شد. به همین دلیل است که طناب زدن در دسته بندی شیوه تمرینی HIT قرار گرفته است. اما بگذارید کمی شمارا با اهمیت طناب زدن آشنا کنیم.

فواید طناب زدن چیست؟

یکی از بهترین ورزش های هوازی است. با انجام دادن این تمرین می توانید طی یک ساعت 1200 کالری بسوزانید. رقمی خارق العاده که بیشتر از تمرین دو طی همین زمان است. بنابراین در صورتی که می خواهید کالری بسوزانید و حجم کم کنید، طناب زدن یکی از بهترین شیوه تمرینی است.

ورزشی ارزان

طناب زدن به هیچ وجه هزینه سنگینی را تحمیل ورزشکار نمی کند. ارزان بودن این ورزش و در عین حال در دسترس عموم بودن باعث محبوبیت هرچه بیشتر این تمرین شده و به همین خاطر سطح دسترسی بالایی را ارئه می کند. این نکته را مد نظر داشته باشید که ارزان بودن این ورزش به هیچ وجه معنی کارایی و بازده پایین را نمی دهد. بلکه برعکس، ویژگی ساده بودن سبب شده تا سطح استقبال بیشتر بشود.

سلامت قلب

بهبود ریتم و ضربان قلب یکی از ویژگی های کلیدی طناب زدن است. برای مبتلایان به فشار خون، همیشه انجام دادن این ورزش توصیه می شود.

درگیری تمام اعضای بدن با فواید طناب زدن

طناب زدن سبب می شود تا تمامی ماهیچه بدن در فرایند واکنشی قرار بگیرند. همچنین طناب زدن سبب می شود تا ساق پا به شدت تقویت شود و ماهیچه های دوقل پا را درگیر می کند. طناب زدن جزو معدود شیوه های تمرینی است که می تواند با درگیر کل تمامی اعضای بدن، عملکردی مثبت را پدید بیاورد.

فواید طناب زدن

عضو اصلی تمرین های HIT

ورزش طناب زدن همان طور که پیش تر اشاره شد، فشار بسیاری را طی مدت زمان های متناوب بر بدن تحمیل می کند.به همین دلیل یکی از روش های تمرینی Hit به حساب می آید. فشار تمرین طناب زدن سبب شده تا قیاس ها پیرامون آن بیشتر از هر موقعی بشود. به همین جهت یکی از معروف ترین قیاس ها درباره تمرین طناب زدن، مربوط به میزان کالری سوزانده شده است. به همین خاطر لازم است بدانید انجام دادن طناب زدن طی بازده نیم ساعته، کالری بیشتری در قیاس با ورزش دو طی همین زمان می گیرد. برای خرید یک طناب ورزشی مناسب می توانید از این لینک استفاده کنید.

چه مواردی را در انجام طناب زدن باید رعایت کرد؟

طناب زدن در تمام سطوح حرفه ای – متوسط و مبتدی انجام می شود. به همین خاطر مهم است که بدانید اگر در ابتدای انجام تمرین هستید، به هیچ وجه نباید فشار تمرین را افزایش دهید. افزایش ناگهانی ریتم، سبب تحمیل شدن فشار بسیار زیاد به ماهیچه های قلبی می شود و می تواند پیامدهای بدی به همراه داشته باشد.

فواصل زمانی را رعایت کنید

برای انجام تمرین طناب زنی لازم است بدانید که فواصل بین نفس گیری و افزایش ریتم به چه صورت است. در صورتی که این موارد را نادیده بگیرید باید با اثرات منفی این نوع از شیوه تمرینی نیز رو به رو شوید.

طناب زدن را بر روی سطوحی که ضربه را جذب نمی کند، انجام ندهید

همان طور که می دانید، طناب زدن فشار متوالی به مچ پا وارد می کند. انجام دادن این تمرین بر روی سطوحی مثل آسفالت سبب می شود تا مچ پا با ضربات شدیدی مواجه شود و در دراز مدت صدمات جبران ناپذیری را وارد می کند. به همین دلیل تا حد ممکن طناب زدن را بر روی سطوح تشک سالن های ورزشی، کفی های نرم باشگاه ها انجام دهید.

Rate this post
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب SportBrand

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رفتن به نوار ابزار